Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سطح بالای تولید بادام در این استان گفت: میزان واقعی تولید بادام در استان مشخص شود تا بتوان میزان صادرات آن را مورد بررسی قرار داد.

اقبال عباسی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هنوز آمار دقیق و مشخصی از میزان واقعی تولید بادام در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به منظور جذب سرمایه گذار برای راه اندازی شهرک خصوصی صنعتی بادام در چهارمحال و بختیاری باید آمار دقیق تولید بادام استان اعلام شود.
عباسی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با امور مالیاتی برای صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار گیرد.
وی یادآور شد: برای جلوگیری از صادرات محصول خام بادام چهارمحال و بختیاری باید صنایع تبدیلی و شهرک بادام در استان راه اندازی شود.
عباسی اظهار کرد:در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای راه اندازی شهرک صنعتی خصوصی بادام مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری موظفند زیرساخت های لازم را تامین کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بر اساس آمارهای رسمی بررسی شده در این سازمان بادام یکی از مزیت های نسبی استان است.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی قیمت تمام شده محصول و بازار فروش دو موضوع بسیار مهم هستند.
وی افزود: در برخی استان ها برای کالاهای کلیدی و راهبردی سند علمی توسعه ای تدوین شده است.
وفایی تصریح کرد: در صورت نبود برنامه تدوین شده برای ساماندهی کالای بادام چهارمحال و بختیاری به هیچ نتیجه‌ای در خصوص این کالای مهم اقتصادی استان نمی رسیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال به دلیل رکود حاکم در بازار بسیاری از نمایشگاه ها در کشور و استان برگزار نشد.
محمد مسعودی اظهار کرد: سال آینده 25 نمایشگاه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
وی یادآور شد: به پیشنهاد استاندار چهارمحال و بختیاری امسال نمایشگاه توانمندی زنان استان برگزار خواهد شد.
گفتنی است ، هم اکنون میزان بادام تولیدی چهارمحال و بختیاری در حدود 24 هزار تن برآورد شده است که 65 درصد از محصول بادام تولیدی استان را رقم مامایی صادراتی تشکیل می دهد.
قیمت هر کیلوگرم مغز بادام صادراتی استان 900 هزار ریال است که بدلیل مرغوبیت این محصول، بیشتر کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس نیز برای خرید اعلام آمادگی کرده اند.
سطح زیرکشت باغات بادام استان 14 هزار هکتار است که حدود 2 هزار هکتار از این باغات بصورت نهال و نابارورند.

 

46

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری - محصولات کشاورزی - کشاورزی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

بهنام خسروی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین مشکلات طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسوولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خسروی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس