Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رباط‌کریم به ریاست استاندار تهران در حال برگزاری است.

بر پایه این خبر در این نشست اعلام گردید؛ بیش از ۹۰ درصد مصوبات جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان رباط‌کریم در دوسال گذشته محقق شده است

 

همچنین تعداد ۵۳ مصوبه از ۶۲ مصوبه(۸۵درصد) سرمایه‌گذاری و اشتغال شهرستان رباط‌کریم اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 در ادامه عنوان شد، در سال زراعی ۹۶_۹۵؛ میزان تولیدات کشاورزی در شهرستان رباط کریم بالغ بر ۱۳۸ هزار تن بوده است.

 

 

گفتنی است، رتبه های برتر شهرستان رباط کریم در بخش کشاورزی: رتبه اول تولید ماهی زینتی؛ انگور و کشت زعفران و واحد بیوتکنولوژی و کشت  بافت به میزان یک میلیون اصله نهال در سال انجام شده است.

در ادامه برخی از اقدامات شاخص بخش کشاورزی شهرستان رباط کریم  اعلام شد:

- اجرای آبیاری تحت فشار  تجمیعی در اراضی کشاورزی تحت پوشش کانال محمدیه در سطح ۱۵۰۰ هکتار

-اجرای طرح های انتقال آب با لوله به ابتدای مزارع و پوشش انهار به طول۳/۶ کیلومتر

-اعطای تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون به مبلغ۱۷۱۸۹ میلیون ریال

-توسعه کشت زعفران در سطح زیر کشت ۸۰ هکتار با میزان تولید ۶۴۰ کیلوگرم

-صرفه جویی سالانه مصرف آب کشاورزی به میزان ۶/۵ میلیون متر مکعب با رویکرد توسعه سیستمهای آبیاری نوین به میزان ۱۵۰۰ هکتار

-احداث گلخانه های سبزی و سیفی و گلهای تزئینی به میزان ۵ هکتار

-توسعه کشت گیاهان دارویی

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی از سطح باغات شهرستان که از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ تن تر از سطح ۵۰ هکتار باغات گل محمدی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه از مجموع گلستان‌های شهرستان گناباد ۴۸ هکتار بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است خاطرنشان کرد: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری با متوسط عملکرد ۳ هزار کیلو گرم برگ گل محمدی در هر هکتار است.

وی تصریح کرد :۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری استفاده و بقیه به شکل‌های گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

قربانی تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی را از ویژگی‌های مهم این شهرستان بیان و تاکید کرد: این ویژگی مهم علاوه بر تأثیر در ارتقای کیفیت اسانس و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در گناباد می‌شود.

فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی

در ادامه علی موذنی، رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد نیز با اشاره به فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: در طی فصل برداشت گل محمدی به طور متوسط هزار نفر مشغول کار در این حوزه هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد با بیان اینکه گل‌های محمدی برداشت شده توسط ۱۲ کارگاه سنتی در این شهرستان فرآوری و گلاب‌گیری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وی کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را از جمله ضرورت‌های فعلی کشاورزی شهرستان گناباد دانست و خاطرنشان کرد: «گل محمدی» یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق شهرستان گناباد را دارد و جایگزین خوبی برای کشت گیاهانی است که دیگر در این شهرستان مقرون به صرفه نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • سارقی با پابند الکترونیکی حین دزدی دستگیر شد
  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی