Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود کاهش "رتبه امنیتی" جارد کوشنر و محدود شدن دسترسی او به اطلاعات حساس آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد، داماد و مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا عملکرد بسیار خوبی دارد و قرار است به ایفای نقش خود ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، راج شاه، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تلاش کرد تا به شایعاتی درباره اینکه موقعیت جارد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به خطر افتاده است، پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: "او به نیابت از رئیس‌جمهوری آمریکا عملکرد بسیار خوبی دارد و قرار است به ایفای نقش خود ادامه دهد."

کاهش رتبه مجوز امنیتی کوشنر بخشی از تلاش‌های جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید است که خواستار محدود شدن دسترسی او و سایر مقام‌های دولتی آمریکا به اطلاعات فوق محرمانه شده بود. کوشنر پیشتر مجوز امنیتی موقت داشت و می‌توانست به برخی از محرمانه‌ترین اطلاعات دسترسی داشته باشد. او اکنون "مجوز موقت مخفی" دارد که سطح پایین‌تری از دسترسی را برای او به همراه دارد.

با این حال مقام‌های سابق آمریکایی این مساله را زیر سوال بردند که چطور یک مشاور ارشد که نقشی حیاتی در روابط با چین، ‌مکزیک و خاورمیانه دارد می‌تواند بدون مجوز امنیتی سطح بالا وظایفش را اجرا کند. جان سایفر، از مقام‌های سابق سیا به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: گمان نمی‌کنم او بتواند به کارش ادامه دهد.    

کوشنر در گذشته بارها تاخیر در بررسی سوابق از طرف اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را تجربه کرده است و منجر شد تا برخی گمان کنند که او هرگز نمی‌تواند مجوز امنیتی دائم دریافت کند. واشنگتن پست سه‌شنبه گزارش داد، مقام‌هایی از چهار کشور پیش از ورود کوشنر به کاخ سفید درباره راه‌هایی گفت‌وگو کرده‌اند تا با استفاده از قراردادهای تجاری‌ داماد ترامپ در کار املاک، روی او نفوذ پیدا کنند.

طبق گزارش‌ها، کوشنر بدون مطلع کردن شورای امنیت ملی آمریکا با مقام‌های خارجی مذاکره می‌کرده است و این مساله نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که آیا مقام‌های خارجی می‌توانند از کوشنر سوءاستفاده کنند یا خیر.  به رغم‌ این مسائل، دونالد ترامپ می‌تواند به صورت یکجانبه وارد عمل شود و مجوز امنیت درجه بالا به کوشنر بدهد. اما در عوض او این مساله را به رئیس دفتر خود واگذار کرد که ظاهرا سابق درگیری با اعضای خانواده رئیس‌جمهوری آمریکا را داشته است.

ژنرال جان کلی درباره روشن کردن وضعیت مجوزهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته بود و این مساله خصوصا پس از بروز اتهاماتی علیه راب پورتر، رئیس کارکنان سابق کاخ سفید که او هم مثل کوشنر مجوز موقت داشت، بالا گرفت. طبق گزارش‌ها، تصمیم‌گیری درباره مجوز امنیتی کوشنر جمعه گذشته انجام شد که این روز پایان مهلت مقام‌هایی بود که با مجوز موقت فعالیت می‌کردند.   

  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا