Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوالفضل دربانیان در نشست فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی که به همت پایگاه امام خمینی (ره) حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا در حسینیه روستای میغان شاهرود با بیان اینکه فضای مجازی ابزار دشمنان برابر نفوذ نرم در کشور‌های مستقل و اسلامی و ترویج فرهنگ منحط آنان است، اظهار کرد: اگر به آمار و اطلاعات در کشور‌های مختلف جهان و میزان دسترسی آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که آزادی بی‌حد و رایگان فضای مجازی فقط مختص به کشور‌های درحال‌توسعه و اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این نشان‌دهنده این است که آن‌ها در استفاده از این فضا قانون و تشکیلات و ابزار و محدودیت دارند و باید همه از آن پیروی کنند و این قانون شامل حال همه افراد جامعه است.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه دشمن در دهه اخیر با توجه به تهدیدها، تحریم‌ها و فشار‌ها بهترین راه در نفوذ در داخل کشور را فضای مجازی و جنگ نرم هدفمند رسانه‌ای انتخاب کردند، گفت: امروز آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با توجه به در دسترس‌بودن آسان آن و آگاه‌نبودن مردم بسیار بیشتر از فواید آن است و باید در این زمینه آگاه‌سازی به جامعه داده شود.
دربانیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر اهمیت فضای مجازی و استفاده از آن با توجه به شناخت صحیح و درست از این ابزار تأکید دارند، اما ما در این زمینه تعلل کرده و بی‌توجه به اوامر ایشان پیش رفته و در زمینه و نقشه دشمن بازی می‌کنیم و متأسفانه مسؤولان ما هم توجه کافی را ندارند چراکه با آشنایی ندارند و یا با آشنایی و برنامه در این مسیر حرکت می‌کنند.
وی با نمایش برخی از آسیب‌های فضای مجازی گفت: این فضا بدون هیچ قاعده و قانون و بدون هیچ حریم خصوصی است و حضور افراد بدون اطلاع و سواد رسانه‌ای و آشنایی با این فضا حتماً ضرر‌هایی خواهد داشت که ما هرروز از اخبار شاهد آن هستیم.
این کارشناس فضای مجازی بیان کرد: بیشتر جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد به دلیل عدم آشنایی به این فضا و عدم نظرات خانواده در حضور فرزندانشان در این فضا است که سبب بروز جرائم گوناگونی می‌شود.
دربانیان اظهار کرد: علاوه بر منافع ملی، بهره‌برداری از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی که از پهنای باند وارداتی استفاده نمی‌کنند، برای مردم و سبد مصرفی خانوار نیز به‌صرفه‌تر است و بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که هزینه استفاده از بستر‌های داخلی پهنای باند، یک‌سوم اینترنت وارداتی است و به این دلیل با یک‌سوم مبلغی که اکنون صرف خرید اینترنت می‌کنند، می‌توانند از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است