Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نشست تخصصی کارنامه جریان مقاومت سوریه در قالب پیشینه تاریخی، معارضه عقیدتی و تحولات میدانی به همراه یادگردی از طلاب و دانشجویان شهید مدافع حرم در سالن امام رضا (ع) دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

فلاح زاده عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی، حجت الاسلام اسحاقیان روحانی مدافع حرم و استاد سطوح عالی حوزه علمیه، سردار مصطفی متولیان از مبارزین نهضت امام خمینی (ره) و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی امر (عج) و خانواده شهدای مدافع حرم در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و عراق و حزب الله در یک راستا هستند

 فلاح زاده در این مراسم با اشاره به افکار سلفیت و لزوم مقابله با آن اظهار داشت: سلطه بر جهان اسلام و بلامنازع بودن و مقابله با تشیع، ارائه الگویی نوین مبتنی بر اندیشه سلفی توسط این جریان دنبال می‌شود، جریان سلفیت در کشور مالزی که اسلامی است نفوذ کرد و جلوی ترویج تشیع را گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه داعش جریان فکری است که توسط آل سعود حمایت می‌شود، افزود: خاستگاه داعش آل سعود است و به دلیل اینکه غرب متوجه شد انقلاب اسلامی با تکیه بر سیره اهل بیت (ع) فعالیت‌های خود میان ملت‌های مسلمان را دنبال و اسلام و تشیع را ترویج می‌کند اقدام به تشکیل و حمایت از داعش کرد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم الگوهای جهان اسلام را در نظر بگیریم مهم‌ترین و اصلی‌ترین الگوی موجود انقلاب اسلامی است که ایران و عراق و حزب الله در یک راستا هستند.

فلاح زاده تصریح کرد: اخوان یکی از جریان‌ها در جهان اسلام است اما فاقد الگو است و مشاهده شد مرسی به ریاست جمهوری رسید اما به دلیل عدم وجود برنامه مناسب شکست خورد، جریان‌هایی در جهان اسلام وجود دارد که شامل جریان احیاگر که جریان امام راحل است و جریان صفویت و سکولار و روشنفکری دینی آن‌ها می‌شود.

فلاح زاده تصریح کرد: برای شناخت جریان‌ها ابتدا باید شیوه فکری و روش آن‌ها را بشناسیم، باید بدانیم سلفیت چگونه خود را به جریان اسلام تحمیل کرد و سپس افکار خود را پیش برد.

همه گروه‌های تکفیری برندی از آل سعود دارند

سردار متولیان نیز در این مراسم اظهار کرد: درسال 61 وپس از فتح خرمشهر ارتش اسرائیل به لبنان حمله و بیروت را اشغال کرد و تحلیلی که درآن زمان وجود داشت این بود که این حمله برای خنثی کردن آثار فتح خرمشهر توسط ایران بود.

وی با اشاره به توسعه جبهه مقاومت در منطقه و شکست ابهت اسرائیل بیان کرد: در جنگ 33 روزه اسرائیل از رود لبنان نتوانست بیشتر پیش روی کند اما به برکت حزب الله این منطقه به گور دسته جمعی اسرائیل تبدیل شد.

فرمانده سابق حفاظت ولی امر (عج) تصریح کرد: همه گروه‌های تکفیری برندی از آل سعود دارند و از سوی این دولت حمایت می‌شوند و این موضوع روشن و شفاف است و این گروه‌ها در برابر جبهه مقاومت ایستادند اما در حال نابودی هستند.

وی اظهار داشت: انگلیسی‌ها تخم لقی را در کشورهای اسلامی ایجاد کردند که همیشه درگیری باشند و به وسیله آن سواستفاده های خود را انجام دهند.

سردار متولیان با اشاره به برنامه‌های استکبار برای کشورهای اسلامی افزود: از جمله اقداماتی که انجام دادند در لبنان قانونی ایجاد شد که علی رغم اینکه اکثریت مردم مسلمان هستند اما رئیس جمهور مسیحی است.

فرمانده سابق حفاظت ولی امر (عج) گفت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌هایی پیش می‌آید که دوران افول اسرائیل شروع می‌شود که نخستین حرکت تشکیل حزب الله لبنان بود، پس از فتح خرمشهر و اشغال لبنان از کشورمان نیروهایی به فرماندهی متوسلیان به لبنان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تنها کشوری که چهل سال با کشورمان رابطه مناسبی داشته است سوریه بوده است و این موضوع سبب شد کشورمان به خوبی حزب الله را تقویت کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس