Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:25:18 GMT

۲۳۸ هکتار گلخانه در لرستان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۴۰۶۶

۲۳۸ هکتار گلخانه در لرستان ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین طولابی در خصوص شرایط اقلیمی و با توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به احداث گلخانه‌ها و میزان اشتغال و سطح تولید در استان اشاره کرد و گفت: در استان ۲۳۸ هکتار گلخانه در حال ساخت است که از این میزان حدود ۱۱۸ هکتار سطح مفید است. در صورت تکمیل گلخانه‌ها ۴۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال سطح تولید خواهند داشت و ۲۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار گرفتن قسمت عمده استان در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر باعث ایجاد محدودیت‌های زیادی در توسعه کشت محصولات کشاورزی شده است.

طولابی افزود: یکی از راه‌کار‌های مواجه با این بحران کم‌آبی در بخش کشاورزی جایگزینی برخی از محصولات آب بر با توسعه کشت در فضای متراکم و گلخانه‌ای است.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از طرح‌های محوری و شاخص وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه تولید، اشتغال و مدیریت منابع آبی است گفت: با توجه به کارایی و میزان تولید ۱۰ تا ۱۲ برابری در گلخانه‌ها و اشتغال بیشتر از ۱۰ نفر در هر هکتار، توسعه گلخانه‌ها جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی و به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و استراتژی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اشتغال، تولید و بهره‌وری مصرف آب‌وخاک در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: ما نیز در استان بر اساس همین سیاست‌ها و رویکرد‌های بالادستی و با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی در استان سعی بر توسعه کشت گلخانه‌ای داریم.
انتهای پیام/د

ساخت ۲۳۸ هکتار گلخانه در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۹۷۵ گلخانه کوچک مقیاس خانگی در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سعید نارویی اظهار داشت: با توجه به مشارکت مردم استان سیستان و بلوچستان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سال 1402 تا امروز پنج هزار و 329 پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته  که منجر به صدور سه هزار و 354 مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی در سطح 98 هکتار شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 975 گلخانه‌ خانگی در سطح 57 هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند. 

نارویی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح، امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد. گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح 90 تا 299 مترمربع احداث می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان