Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و نیز جمعی از معاونان و مربیان تربیتی گفت : آموزش و پرورش مهم ترین نهاد برای آدم سازی وعالم سازی است.

وی با اشاره به اینکه تربیت انسان از دشوارترین امور است اظهارکرد: هدف نهائی مربی، انسان سازی و ساختن آدم با همه ارزش‌های والای انسانی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان خطاب به معلمان ومربیان پرورشی استان گفت : شما معلمان باید شاگردانی در جامعه تربیت کنید که دارای اخلاق خوب،صادق،امانتدار و با اخلاص باشند.

آیت الله شاهچراغی درپایان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید طوری عمل کنند که دانش‌آموزان در طول عمر خود به معلمان خود و نیز معلمان و مربیان به دانش آموزان خود افتخار کنند و برای تحقق این هدف مهم، معلمان باید شاگردان را مانند فرزندان خود نگاه کرده و امانت‌دار این امانت‌های الهی باشند.

انتهای پیام / ه

آموزش و پرورش مهم ترین نهاد برای عالم سازی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان

به گزارش همشهری آنلاین ، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری امسال سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمان با دانش‌آموزان امکان‌پذیر باشد گفت: به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی در نظام دوری انجام نمی‌شود و این نیروها در دوره دوم ابتدایی سازماندهی و به کار گرفته می‌شوند.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سازماندهی نظام دوری یک معلم سه سال متوالی با دانش‌آموزان خود همراه است گفت: با توجه به شناخت دقیق و عمیق معلم از استعدادها، ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، نیازها و مشکلات دانش آموزان محیط مناسبی برای رشد و هدایت استعدادی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در نظام دوری، معلمان دوره اول ابتدایی رسمی آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند افزود: امسال ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمین با دانش آموزان امکان‌پذیر باشد؛ به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی انجام نمی‌شود و در دوره دوم ابتدایی سازماندهی می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمین دوره اول ابتدایی برنامه‌ریزی شده است ادامه داد: با همکاری سازمان پژوهش و دانشگاه فرهنگیان نظام نامه‌ای برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای چگونگی روش تدریس کتاب‌ها و شناسایی مهارت‌های معلم در قالب نظام دوری برای آگاهی از استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی درست آن‌ها آماده شده که اصول و مبانی به معلمان آموزش داده می شود، بحث مهارت آموزی، خلاقیت پروری بچه‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای فعالیت در قالب نظام دوری مورد توجه است، کار آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها هم با کمک انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی می‌شود تا معلم، خانواده و مدرسه فضای بانشاطی برای دوره اول ابتدایی ایجاد کنند.

محتوای کتب درسی ابتدایی‌ها مهارت‌محور می‌شود

طریفی با بیان اینکه بحث اصلاح جدول عناوین دروس و ساعات تدریس هفتگی دوره اول ابتدایی با همکاری سازمان پژوهش پیگیری می‌شود گفت: عناوین دروس و ساعات تدریس توسط سازمان پژوهش بازنگری می‌شود و بعد از آن، با تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش بازنگری کتابهای درسی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بناست محتوای کتاب‌های درسی کاربردی و مهارت محور شود افزود: این تغییر معطوف به رشد استعدادها و ظرفیت‌های دانش آموز است. کتاب‌ها متناسب با هویت دوره ابتدایی و اقتضائات و ویژگی‌های دوره ابتدایی برای دانش آموزان طرح‌ریزی می‌شوند، کار بازنگری کتاب‌های درسی از دوره ابتدایی آغاز و به سایر دوره‌های درسی می‌رسد، امسال مستندات قانونی کار فراهم، ریل گذاری انجام می‌شود و بعد از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور کار بازنگری را آغاز می کند.

تغییر محتوای درسی کلاس اولی‌ها از مهر ۱۴۰۳ | عذرخواهی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سازمان پژوهش طرحواره کلی از شایستگی‌های پایه‌ای که یک دانش‌آموز در کل دوره تحصیلی باید داشته باشد طراحی کرده که مبتنی بر مدل مفهومی شایستگی‌های پایه است.

کد خبر 844875 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند