Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:43:29 GMT

زندگی سخت زلزله زدگان کرمانشاه در پی بارش های شدید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۴۲۵۴

زندگی سخت زلزله زدگان کرمانشاه در پی بارش های شدید

قصرشیرین- ایرنا- مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه این روزها و با بارش های شدید باران و آبگرفتگی معابر شرایط سختی دارند به گونه ای که آب به داخل کانکس ها، چادرهای اسکان موقت و تعدادی از منازل مسکونی نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در 24ساعت گذشته در قصرشیرین 34.6میلیمتر، گیلانغرب 17میلی متر و در سرپل ذهاب نیز 30.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلی متر بارش باران به ثبت رسیده است و براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، بارش ها همچنان تا فردا (پنجشنبه) در این مناطق ادامه دارد.
دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در این شهرستان ها از زمان بارش ها پای کار بوده و نسبت به خدمات رسانی به زلزله زدگان اقدام می کنند.
تداوم بارش باران در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب علاوه بر نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان اضطراری و کانکس زلزله زدگان، باعث آبگرفتگی خیابان ها و معابر شهری شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

**نفوذ آب به داخل برخی منازل شهری
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از زمان ورود سامانه جدید بارشی در 24 ساعت گذشته تاکنون 34.6 میلیمتر باران در قصرشیرین باریده است و جز آب گرفتگی تا کنون گزارشی مبنی بر وقوع خسارت نداشته ایم.
حشمت رضایی افزود: روز گذشته بارش شدید باران باعث نفوذ آب به داخل برخی منازل محله 'امیدوار' گردید که بلافاصله با حضور دستگاه های امدادی نسبت به تخلیه آب و خدمات رسانی به شهروندان اقدام شد.
وی اظهار کرد: همچنین بارش ها باعث آبگرفتگی خیابان ها و معابر شهری شد که با حضور به موقع شهرداری و دستگاه های امدادی نسبت به بازگشایی مسیرها و تخلیه راه ها از آب اقدام شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون ستاد مدیریت بحران شهرستان پای کار و نیروهای امدادی در آماده باش هستند تا در صورت نیاز به مردم خدمت ارائه دهند.
به گفته وی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین 248.4 میلیمتر باران به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 151میلیمتر بوده است.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال آبی نیز تاکنون 300 میلیمتر باران در قصرشیرین باریده که میزان مدت مشابه پارسال 272 میلیمتر بوده و خوشبختانه افزایش داشته ایم یادآورشد: متاسفانه بارش باران باعث نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان قصرشیرین شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: همچنین بارش شدید باران باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه الوند قصرشیرین شده است.

**شرایط سخت زندگی در سرپل ذهاب
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب نیز از بارش 30.9 دهم میلیمتری باران در 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بارش شدید باران باعث نفوذ آب به داخل برخی از چادرهای اسکان زلزله زدگان شده است.
محبت جمالی نیا در این باره افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند و شب گذشته تا بامداد امروز (چهارشنبه) به صورت مداوم به شهروندانی که مشکلاتی را به دنبال بارش باران داشتند، کمک رسانی کرده اند.
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و ارتش با اطلاع از گرفتار شدن یک مادر باردار در روستای جابری از توابع دشت ذهاب این شهرستان به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شدند اما به دلیل مسدودشدن راه، نیروهای امدادی یک مسیر سه کیلومتری این مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان با استفاده از برانکارد حمل کردند.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی این مادر باردار بدون هیچ گونه مشکلی به مرکز درمانی منتقل شد، افزود: تمام دستگاه های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش هستند و با بروز هرگونه حوادث خدمات رسانی لازم را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: به جز نفوذ آب به داخل برخی چادرهای اسکان و کانکس های برخی زلزله زدگان مشکل دیگری نداریم.

**بارش 17 میلیمتری باران و مسدود شدن راه ارتباطی سومار
معاون فرمانداری گیلانغرب نیز به ایرنا گفت: در 72 ساعت گذشته تاکنون 17 میلیمتر باران در گیلانغرب به ثبت رسیده است.
فرهاد همتی افزود: دستگاه های امدادی و خدمات رسان پای کار هستند و ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش به سر می برند.
وی اظهار کرد: بارش های 24 ساعت گذشته در شهرستان گیلانغرب منجر به ریزش راه ارتباطی سومار شد که به مدت یک ساعت این راه ارتباطی مسدود و در نهایت با تلاش دستگاه های راهداری و امدادی نسبت به بازگشایی مسیر اقدام شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.
3012/3033 / 1200

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد

(تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • (تصاویر) بارش شدید باران در حرم شاهچراغ(ع)
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • (تصاویر) بارش شدید باران و آبگرفتی در یزد
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • بارش شدید باران در روستاهای انار