Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: استفاده از روش های مناسب خاکبرداری مهم ترین عامل جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان های همجوار است.

حامد عبدالرزاقی روز چهارشنبه در خصوص مهمترین عوامل ریزش ساختمان 2 طبقه بلوار شهید بهشتی قزوین که روز گذشته رخ داد، افزود: پس از وقوع این حادثه بلافاصله تیمی از کارشناسان اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی به محل حادثه اعزام و مشاهد شد که خاکبرداری صورت گرفته در ساختمان مجاور دارای عمق کمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مشکل موجود در ریزش ساختمان یاد شده استفاده از روش های نامناسب برای خاکبرداری و انجام ندادن اقدام های لازم در جهت پایدارسازی خاک زیر دیوار حمال ساختمان مجاور بوده است.
به گفته وی، اگرچه ساختمان تخریب شده قدیمی ساز بوده و از حداقل ایمنی های لازم نیز برخوردار نبوده اما این دلیل نمی شود که سازنده هنگام خاکبرداری و ساخت، قوانین و مقررات ملی ساختمان را نادیده بگیرد.
عبدالرزاقی در ادامه با اشاره به اینکه همه ساله شاهد وقوع چند فقره از ریزش ساختمان های قدیمی هنگام ساخت در زمین های مجاور آنها هستیم، گفت: گودبرداری ها در کنار ساختمان های قدیمی همواره مستلزم ارائه خدمات خاص ایمنی از جمله رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از عوامل متخصص و ماشین آلات مناسب است.
روز گذشته یک ساختمان 2 طبقه در بلوارشهید بهشتی قزوین به دلیل گودبرداری غیراصولی واحد مجاور آن فروریخت.
این حادثه خوشبختانه بدلیل حضور اهالی ساختمان در بیرون از خانه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشت.
8054*3013

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جمعی از پرسنل راهنمایی و رانندگی، اورژانس، هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب در مانوری بمناسبت دهم اردیبهشت روز بدون حادثه، آمادگی خود را برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و خدمت به شهروندان اعلام نمودند.   در این مانور نیرو‌های پلیس راه و یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و اداره راهداری تکاب با تجهیزات امدادی و خودرو‌های اداری در محل مانور حضور یافته و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • سنگلج در خطر است!
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام