Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:56:40 GMT

مأموریت مسئولان در این زمان معرفی شهدا به جوانان است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۵۵۵۲

مأموریت مسئولان در این زمان معرفی شهدا به جوانان است

اهواز ـ مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مفهومی که شهدا از انقلاب اسلامی، تمدن شیعی و ولایت درک کردند را باید برای نوجوانان و جوانان امروز قابل فهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کنگره ملی شهید حبیب شریفی راد و ۳۰۵ شهید فرهنگی خوزستان در تالار اجتماعات امام خامنه ای اهواز اظهار کرد: در تاریخ ایران به ویژه دوره معاصر عزت، قدرت، پیروزی و سرافرازی ملت ایران مدیون گذشت، ایثار، شهامت و شجاعت شهدای این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاریخ ایران به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم بندی می شود؛ در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاست داخلی جامعه ایران قبل از انقلاب دو واژه به نام شاه و رعیت وجود داشت و واژه ای به عنوان مردم و حقوق ملت وجود نداشت؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی این واژگان با تعریف جدیدی توسط امام راحل ارائه شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در فضای سیاست خارجی قبل از انقلاب، ملتی استعمارگر بودیم و یا استعمارپذیر تصریح کرد: در یک دوره جغرافیای سرزمین ایران از هند تا اروپا توسعه و در دوره ای نیز به یک مستعمره کوچک تبدیل می شود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار یک پیام به دنیا مخابره و اعلام می شود که از قرار این است؛ کشور ایران از این به بعد دارای هویت مستقل و متکی به قرآن کریم، تمدن اسلامی و تمدن شیعی خواهند داشت.

تقی زاده با تأکید بر اینکه برای مقاومت در مقابل استکبار جهانی باید فرزندان به خوبی تربیت شوند، بیان کرد: هجمه سنگینی که بعد از انقلاب توسط استکبار جهانی شکل می گیرد برای تصرف بخشی از خاک ایران نیست بلکه به خاک کشیدن تمدن اسلامی ـ شیعی است؛ مأموریت و رسالت شهدا نیز در حفظ خاک خلاصه نمی شود و قطعا اگر هدف تمدن اسلامی ـ شیعی نبود امروزه این همه عزت نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه  یک مأموریت بسیار مهم داریم و آن هم معرفی شهدا به نسل جدید است، یادآور شد: مفهومی که امثال شهید حبیب شریفی راد از انقلاب، تمدن شیعی و ولایت درک کردند را باید برای نوجوان امروز قابل فهم کرد. تمدن اسلامی بر خلاف تمدن های سابق بر اثر حمله اقوام بیگانه متلاشی نمی شود و زمانی آسیب می بیند که فرزندان این سرزمین آن درک، شعور و معرفتی که امثال شهید فهمیده داشتند را نداشته باشند و در مسیر حرکت نکنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با توصیه حاضران به مطالعه وصیت نامه شهدا عنوان کرد: برای معرفی شهدا اقدامات بسیاری انجام می شود ولی اگر بخواهیم انقلاب نبی اکرم، عاشورا و خط سرخ شهادت تداوم پیدا کند شهدا نیاز به پیرو دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه کشور، رئیس بسیج فرهنگیان کشور و معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از جمله مهمانان این کنگره بودند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • معرفی حریفان ایران در تنیس روی میز کانتندر زیر ۱۹ سال فیلیپین