Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:52:36 GMT

نادر مشایخی به «آمادئوس» پیوست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۵۶۶۲

نادر مشایخی به «آمادئوس» پیوست

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی کلاسیک به پروژه نمایشی «آمادئوس» به کارگردانی جواد مولانیا پیوست.

 به گزارش خبرگزاری مهر، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر موسیقی کلاسیک به پروژه نمایشی «آمادئوس» نوشته پیتر شفر و طراحی و کارگردانی جواد مولانیا پیوست. این پروژه نمایشی نوروز سال ۹۷ در تالار حافظ تهران روی صحنه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش «آمادئوس» داستان ۱۰ سال از زندگی ولفگانگ آمادئوس موزارت و آهنگساز دربار آنتونیو سالی یری را روایت می‌کند.

در توضیحات تکمیلی پروژه نمایشی «آمادئوس» آمده است: «موزارت، ستاره ‌تابناک جهان موسیقی، همه هستی خود را در دنیای موسیقی خلاصه کرد و آثار فاخری از خود برجای گذاشت. او با همه شهرتش که زبانزد خاص و عام بود، نتوانست مقامی مناسب احوال خود، با دستمزد کافی در دربار شاهی به دست آورد. او بی‌سیاست و ساده سخن می‌گفت و بی‌مهابا می‌خندید و کمتر می‌توانست دوست و همدلی برای خود بیابد و رفته‌رفته به مردی با شخصیتی پیچیده بدل شد. تنها جوزف هایدن موسیقی‌دان بود که او را ستایش می‌کرد. او قصد داشت خود را در مقام انسانی مستقل مطرح نماید، اما در میان دسته‌بندی‌های، دسیسه‌ها و حسادت‌های مردان کم‌مایه آن روز دربار قرار گرفت و ماجراهایی برایش رخ داد.

نمایش موزیکال آمادئوس به نویسندگی پیتر شفر با طراحی و کارگردانی جواد مولانیا و به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ روی صحنه می رود، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر  نشنال شهر لندن با بازی آدام گیلن و لوسیان ساماتی روی صحنه خواهد برد.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 تصاویری از ثبت اولین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات وحش در لرستان ثبت شده است. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب