Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@12:32:56 GMT

احتمال بازگشت میش‌مرغ به دشت اسدآباد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۵۷۹۲

احتمال بازگشت میش‌مرغ به دشت اسدآباد


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: تأیید کوچ و بازگشت میش‌مرغ به دشت اسدآباد در انتظار جواب آزمایشات و بررسی‌های DNA در رابطه با این پرنده کمیاب است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، روح‌الله زال‌پور اظهار کرد: در اوایل زمستان سال گذشته چندین مورد گزارش مردمی مبنی بر مشاهده میش‌مرغ در دشت اسدآباد اعلام شد و این درحالیست که بیش از ٨ سال بود که هیچ موردی از میش‌مرغ در دشت اسدآباد گزارش نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور شواهد و مدارک لازم چون آثاری از پر و مدفوع این پرنده کمیاب در محل زیستگاه و محل خواب این پرنده نمونه‌برداری شد تا با آزمایشات و بررسی‌های DNA زمان حضور این پرنده در دشت اسدآباد مشخص شود.

زال‌پور با بیان اینکه نمونه‌ها به علت عدم وجود دستگاه‌های لازم به خارج از کشور فرستاده شده و منتظر پاسخ آزمایشات هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از زیستگاه‌های پرنده میش‌مرغ دشت اسدآباد است و با مشخصاتی که شاهدان از پرنده مشاهده شده داده‌اند، احتمال قوی کوچ و بازگشت مجدد این پرنده کمیاب به دشت اسدآباد وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد ادامه داد: پیش از این در دشت اسدآباد بین روستاهای مزرعه‌بید و سیف‌آباد و زمین‌های شهرک صنعتی بیشترین نقطه‌ای بود که میش‌مرغ مشاهده می‌شد.

زال‌پور با بیان اینکه سال‌هاست میش‌مرغ به علت عدم امنیت از دشت اسدآباد کوچ کرده بود، گفت: طی سال‌های اخیر استفاده از سموم، وجود شهرک صنعتی در نزدیکی دشت اسدآباد، توسعه کشاورزی و صنعتی، ورود عشایر به دشت و زیستگاه میش‌مرغ، تردد مختلف افراد در دشت، خشکسالی و کمبود بارندگی و شکار غیرمجاز از مهمترین دلایل کوچ و انقراض این پرنده کمیاب در دشت اسدآباد بوده است.

وی با اشاره به اینکه میش‌مرغ در هر منطقه‌ای وجود ندارد، افزود: این پرنده زیبا تنها در سه منطقه دشت اسدآباد و بوکان و دشت کردستان دیده شده که از ٨ سال پیش تاکنون نیز منطقه اسدآباد را ترک کرده و بازنگشته است.

زال‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان بوکان تنها نقطه‌ای است که این پرنده نادر در حال زیست است و به علت فاصله کم هوایی دشت اسدآباد با بوکان احتمال بازگشت و کوچ مجدد این پرنده کمیاب به این منطقه وجود دارد که نتیجه آزمایشات پاسخ این سوال و صحت و سقم مشاهدات برخی از افراد مبنی بر دیده شدن میش‌مرغ در دشت اسدآباد را مشخص خواهد کرد.

true برچسب ها : اداره کل محیط زیست همدان پرندگان حیات وحش روح الله زال پور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها

یک شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۱۴ پروژه‌ای به نام جنگل عمودی را در شهر میلان افتتاح کرد. این واحه شهری که با هدف نزدیکی انسان و طبیعت طراحی شده، محلی برای زندگی انسان و پرنده‌ها است.

کد خبر 751277

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • بررسی احتمال بازگشت مدیرعامل سابق به استقلال
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • ببینید | ناک‌اوت کردن مار سمی بزرگ توسط یک پرنده