Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میراشرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش کالاهای صادر شده استان در سال جاری معادل 879 میلیون و 716 هزار و 751 دلار است که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه قبل 47 درصد افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: محموله های صادراتی استان امسال به 76 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه،انواع بلور وشیشه، چیپس، کاشی، آبمیوه و رانی عمده کالاهای صادر شده امسال استان است.
میراشرفی یاد آور شد: 126 هزار و 681 تن انواع کالا به ارزش 348 میلیون و 414 هزار و 923 دلار در 11 ماه امسال به استان مرکزی وارد شده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب پنج و 42 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
وی، مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام کارنشده، کویل آلومینیومی، پیاز گل لاله و پیاز گل سنبل را عمده کالاهای وارد شده به استان عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: این کالاها از 56 کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس و جمهوری چک به استان وارد شده است.
میر اشرفی خاطر نشان کرد: 489 پرونده قاچاق به ارزش 151 میلیارد و 440 میلیون و 214 هزار ریال هزار ریال امسال در گمرکات این استان تشکیل شده که از نظر ارزش 9 درصد کاهش و به لحاظ تعداد 23 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی در سال جاری 122 میلیارد و 540 میلیون و 426 میلیون و 431 هزار ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش دارد.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: 977 میلیارد و 388 میلیون و 907 هزار و 837 هزار ریال مالیات بر ارزش افزوده نیز امسال توسط گمرکات استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 32 درصد کاهش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟