Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار می‌رود معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز این یک ماه باقیمانده از سال را در آستانه عیدنوروز با دست‌فروشان مدارا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، عید نوروز نزدیک است و خریدهای شهروندان تبریزی برای استقبال از سال نو آغاز شده است، توأم با حضور مردم در خیابان‌ها تعداد دست‌فروشان شهر نیز رشد چشمگیری داشته و در میان‌شان افرادی با سن و سال مختلف به چشم می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولاً در تبریز کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شغل مستمر خود را دست‌فروشی قرار داده باشد و همواره بساط او را در کف خیابان‌ها و پیاده‌روها پهن شده ببینید. خیلی از دست‌فروشان به صورت مقطعی به این شغل موقت روی می‌آورند تا  بتوانند در کوتاه مدت بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را تامین نمایند.

گاهی اوقات شهرداری تبریز در راستای جلوگیری از سدمعبر و اعمال قانون با دست‌فروشان برخورد می‌کند که منجر به بروز درگیری نیز می‌گردد اما در این میان تضادهایی وجود دارد که نمی‌توان به آسانی از آن‌ها چشم پوشید.

برخلاف ادعاها قریب به اتفاق دست‌فروشان از افراد مستضعف جامعه هستند و هرکدام‌شان نیز مشکلات خاص خود را دارند، یکی درصدد تامین هزینه‌های عروسی‌اش می‌باشد و دیگری خرجی خانواده را می‌دهد اما آنچه که بین همه آنان یکسان است، مقوله‌ای به‌نام بیکاری می‌باشد.

شهرداری برای جلوگیری از سد معبر با دست‌فروشان برخورد می‌کند و مقابله‌های گزینشی با این صنف موجب می‌گردد تا آنچه که هدف اصلی شهرداری است محقق نشود، اگر مقصود نظم‌دهی به شهر و ممانعت از خدشه‌دار شدن جلوه بصری تبریز است، باید با همه برخورد شود، نه اینکه در مسیر 300 متری پنج نفر را بگیرند و ببرند اما از کنار 5 نفر عبور کنند.

علی‌ایحال با توجه به درخواست نماینده ولی فقیه از آذربایجان‌شرقی از شهرداری مبنی بر مماشات با دست‌فروشان جهت تامین هزینه‌هایشان در آستانه عید نوروز به نظر می‌رسد مسئولان مدیریت شهری در این روزها سدی در برابر دست‌فروشان نشوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات

به گزارش قدس خراسان، هاشم طلائیان هنرمند بجستانی که به دعوت کشور امارات در این رویداد شرکت کرده است دو اثر قرآنی‌اش را که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود را با هماهنگی موزه حرم مطهر رضوی، در این نمایشگاه جهانی به معرض دید عموم هنرمندان و مردم جهان قرار داده است.

این دو اثر که ابعاد هر کدام ۸۰ در ۱۲۰ است مشتمل بر آیات شریف آیت الکرسی و سوره مبارک وضحی است.

یکی از این آثار در اوصاف شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است که طلائیان در گذشته آن را به موزه حرم مطهر اهدا کرده است.

هنرمندان خارجی با این دقت و حوصله به آثار هنرمند ایرانی، نگاه می‌کنند و این همه پیچیدگی و ظرافت و رنگ بندی برایشان جای تعجب دارد.

نکته قابل توجه اینکه آثار این هنرمند ایرانی سبب گرایش به قرآن یک هنرمند آلمانی بعد از دیدن آثار هاشم طلائیان در نمایشگاه جهانی هنر امارات شده است.

دیگر خبرها

  • کشت ۶۰۰ هزار بوته نشاء گل فصلی در محل گلخانه شهرداری
  • درخواست تراکتور برای تعویق بازی با گل‌گهر
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند