Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود آهن 30 درصد از کارایی کارکنان سازمان ها را کاهش می دهد و موجب خستگی زودرس آنها هنگام کار می شود، افراد چاق نیز دو برابر بیشتر از افراد عادی از غیبت از کار دارند.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در همایش بهبود تغذیه کارکنان جامعه در وزارت بهداشت افزود: بیش از هشت میلیون کارمند و کارگر و کارکنان دستگاه های مختلف در کشور مشغول کار هستند که اگر تغذیه مناسب نداشته باشند، نمی توانند خدمات مناسبی به مردم ارائه کنند و قطعا تغذیه سالم کارکنان، موجب بهبود عملکرد آنان و کاهش حالت های عصبی آنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 80درصد بیماری های قلبی، 90درصد موارد دیابت نوع دو و 30 تا 40درصد سرطان ها با تغذیه مناسب قابل پیشگیری هستند و مهمترین عامل بروز این بیماری ها اضافه وزن، کلسترول بالا، مصرف بالای نمک و فشار خون بالاست.
معاون وزیر بهداشت گفت: بیماری های غیر واگیر در کل دنیا به علت سبک تغذیه نادرست و استفاده از غذاهای آماده وچرب و شور رو به افزایش است و این روند افزایشی بیماری و مرگ ناشی از آن تا سال 2030 ادامه دارد.
وی افزود: 50درصد مرگ انسان ها امروزه ریشه در تغذیه نامناسب دارد و در کشور ما نیز میزان موارد بیماری های غیر واگیر و مرگ ناشی از آن از 57درصد در سال 80 به 76 درصد در سال 90 افزایش یافته است.
رئیسی تاکید کرد: 70درصد بیماری های غیر واگیر و 30 تا 40درصد سرطان ها با تغذیه مناسب قابل پیشگیری است.
وی گفت: 58درصد ایرانیان یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند و این میزان در زنان 62درصد و در مردان 57 درصد است، البته چاقی شکمی که عامل مهم بروز بیماری های قلبی است در مردان بیشتر است.
ادامه دارد...
اجتمام 3063 ** 1418

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟