Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@18:40:50 GMT

عرضه سهام آرامکو توجه دولت انگلیس را به خود جلب کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۴۶۶۰۳

عرضه سهام آرامکو توجه دولت انگلیس را به خود جلب کرد

کابینه انگلیس که در حال مقدمه چینی برای سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن است، در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو گفت وگو کرده است. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد بین الملل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، کابینه ترزا می، نخست وزیر انگلیس که در حال مقدمه چینی برای سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن است، در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو که یکی از بزرگترین عرضه های سهام در تاریخ بازارهای مالی جهان است، گفت و گو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز اسلک، سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: «این سفر که ما را به دوره جدیدی از روابط دوجانبه رهنمون خواهد ساخت، بروی طیف گسترده ای از منافع» متمرکز است. وی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت، عرضه احتمالی سهام شرکت آرامکو، از مهمترین موضوعاتی بوده که مورد بحث قرار گرفته است. محمد بن سلمان قرار است روز 7 می به انگلیس سفر کند.

لندن و نیویورک از جمله شهرهایی هستند که به دنبال کسب میزبانی عرضه عمومی سهام شرکت آرامکو هستند. سهام این شرکت ابتدا در بورس ریاض عرضه خواهد شد، اما دومین مکان عرضه سهام آرامکو هنوز انتخاب نشده است. عربستان اعلام کرده که قصد دارد حدود 5 درصد از سهام شرکت آرامکو را در بورس عرضه کند. ریاض قصد دارد از طریق عرضه سهام این شرکت در بورس 100 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. به گفته دولت انگلیس، طرح تحول اقتصادی ولیعهد 32 ساله سعودی شامل ایجاد فرصت های جدید برای سرمایه گذاری شرکت های انگلیسی در بخش های زیرساختی، آموزشی، سرگرمی، بهداشت و درمان عربستان است.

نخست وزیر انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «عربستان در حال تغییر است... همه اینها بخش هایی هستند که انگلیس در آنها سرآمد جهان است و ما در آنها فرصت هایی برای همکاری متقابل داریم.»

انتهای پیام/166

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان

ابراهیم بازیان با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش ایلنا، وی درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هر گونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان