Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیران پورنجف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برخورد اولیه و حضور در میان جمعیت حاشیه ای شهر حتی این افراد فقر مادی خود را به زبان می آورند، اما با بررسی اجتماعی و آگاهی بیشتر می توان به علت اصلی آن که فقر فرهنگی و آموزشی است، پی برد.
وی افزود: این جمعیت با حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام امسال تلاش دارد برنامه های توانمندسازی محله محور در راستای افزایش آگاهی و آموزش به زنان محلات حاشیه ای شهر ایلام را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس هیات مدیره جمعیت زنان ایلام تاکید کرد: کنترل و کاهش آسیب و تاکید بر پیشگیری از خودکشی در محله مهرآباد شهر ایلام (بانبرز) که به دلیل جمعیت بالا از محلات پر خطر بوده مد نظر است که امیدواریم با ارتقا آموزش بتوانیم سطح آگاهی این افراد را بالا بریم.
پورنجف، گروه هدف در این برنامه های آموزشی را زنان و دختران مناطق حاشیه ای برشمرد و گفت: توانمندسازی روانی و اجتماعی از طریق آگاهی خود مراقبتی و ارتباط موثر و افزایش سلامت روان و آموزش مهارت های زندگی به صورت کلی مد نظر است.
پورنجف گفت: چهار کلاس تدریس سلامت روان، مهارت های زندگی، نشانه شناسی افسردگی و خودکشی در فرد و دیگری و خود مراقبتی اعضای خانواده با حضور 175 نفر برگزار شده از روز دوشنبه آغاز و تا امروز ادامه دارد.
وی افزود: 300 نفر در این محله آموزش های چهار محور را فرا خواهند گرفت که امیدواریم نقش موثری در ارتقا سطح آگاهی آنان از نظر روانی و اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: افراد مدعو این کلاس ها از طریق مدارس و انجمن اولیای و مربیان، پایگاه بسیج خواهران، پایگاه خدمات اجتماعی محله مهرآباد وابسته به بهزیستی و مراجعین پایگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و اطلاع رسانی از طریق بنر و تراکت در محل درب مدرسه، مسجد، نانوایی و جاهای شلوغ فراخوان عمومی داده شده که افراد شرکت کنند.
وی اظهار کرد: معمولا آسیب های اجتماعی علت ثابت ندارد و یک عامل در یک زمان قدرت بیشتری دارد که منجر به وقوع آسیب اجتماعی خطرناکی همچون خودکشی می شود.
پورنجف گفت: تلاش می شود که آموزش فنی و حرفه ای، اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات، تشکیل تعاونی های محدود اشتغالزایی و مهارت های شغلی به افراد نیز ارایه شود که نقش موثری در کاهش فقر مادی آنان داشته باشد.
وی هدف اصلی از برگزاری این دوره های آموزشی را افزایش مهارت ارتباطی، چگونگی رفتار با فرزند، چگونه خود مراقبتی برشمرد و افزود: تغییر نگرش، افزایش سطح دانش تاثیر آن بر مسایل مالی و همچنین ارتقا سطح فرهنگی و افزایش آموزش های اجتماعی و فرهنگی مد نظر است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این دوره های آموزشی در در مناطق حاشیه نشین توانمند سازی زنان در مرحله اول در محله های مهرآباد و ریزبندی شهر ایلام را 100 میلیون ریال با حمایت امور اجتماعی استانداری ایلام اعلام کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در حاشیه برگزاری این کلاس های اموزشی گفت: دولت تدبیر و امید به نشاط اجتماعی و افزایش امید به زندگی توجه ویژه ای دارد و با برگزاری این کلاس ها و کارگاه های آموزشی در راستای بهبود و ارتقا سطح اجتماعی و فرهنگی در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه های متنوعی در حال انجام دارد.
عهدیه طهماسبی افزود: در زمینه نشاط اجتماعی و توسعه سلامت، مداخله و توانمندسازی، کاهش طلاق، پشتیبانی از هیات های اندیشه ورز، گفتمان سازی و جلب مشارکت های اجتماعی و سایر آسیب ها با سازمان های مردم نهاد انعقاد قرارداد نموده است.
بر اساس آمار و اطلاعات اکنون بیش از 250 تشکل غیر دولتی در استان ایلام فعالیت دارند.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران