Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردمی سازمان تعاون روستایی از شناسایی و شناسنامه دار کردن 54 هزار بهره بردار خبره و نمونه ملی در بخش کشاورزی در مجمع ملی تعاون روستایی کشور خبر داد.

مرتضی ادیب روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، از فعال بودن 250 انجمن، 25 کانون و یک مجمع ملی سازمان تعاون روستایی کشور خبر داد و اظهارکرد: ساماندهی و مهندسی اجتماعی بهره برداران بخش کشاورزی وظیفه این تشکل های مردمنهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، استفاده بهینه و انتقال توان و تجربه کشاورزان خبره و توانمند به نسل جدید، ارائه آموزش نوین و آشنایی کشاورزان با فناوری جدید کشاورزی دنیا، با هدف افزایش و پایداری تولید و درآمد از اهداف فعالیت این تشکل های مردمنهاد است.
معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردمی سازمان تعاون روستایی گفت: محورهای اصلی آموزش بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری از سوی سازمان تعاون روستایی استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی که در یک دهه گذشته با پدیده خشکسالی مواجه شده و جلوگیری از ضایعات تولیدات بخش کشاورزی با مدیریت نوین است.
وی از برگزاری 4 نشست خبرگان بخش کشاورزی کشور از سوی سازمان تعاون روستایی خبر داد و گفت: در طول امسال این نشست های منطقه ای در استانهای همدان ، آذربایجان غربی، یزد و چهارمحال محال و بختیاری با مشارکت استان ها برگزار شده است.
ادیب، با اشاره به تدوین و ارسال اساسنامه اجرایی برای کانون ها و انجمن های فعال بخش کشاورزی در دولت دوازدهم تاکید کرد: ساماندهی و کارآمد کردن بخش تولید در کمیت و کیفیت محصول کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قراردارد.
به گزارش ایرنا،معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردمی سازمان تعاون روستایی به منظور شرکت در چهارمین نشست منطقه ای خبرگان بخش کشاورزی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
این همایش به مدت دو روز در شهرکرد در حال برگزاری است.
6199/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی