Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: گفت: در تعطیلات نوروز امسال 80 هزار بسته اقلام معرفی مناطق گردشگری این شهرستان شامل لوح فشرده، نقشه راهنما و کتابچه بین مهمانان نوروزی توزیع می شود.

به گزارش ایرنا،هومن عنایی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در گچساران افزود: 40 هزار کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری و 40 هزار عدد لوح فشرده و نقشه راهنما بین گردشگران تعطیلات نوروز امسال در گچساران توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با ورود هر یک گردشگر به شهرستان به طور آنلاین نرم افزاری را دریافت می کند که تمام اطلاعات مورد نیاز به هر منطقه گردشگری این شهرستان نظیر موقعیت جغرافیایی و زیرساخت های موجود در آن تشریح شده است.
عنایی بیان کرد: برپایی نمایشگاه سوغات و هدایا در ورودی شهر دوگنبدان از برنامه های معرفی ظرفیت های گردشگری گچساران در تعطیلات نوروز امسال است.
معاون فرمانداری گچساران نیز گفت:برنامه ریزی برای تجهیز 320 کلاس درس برای اسکان مسافران، پیش بینی اسکان اضطراری در سالن های ورزشی، اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص از برنامه های مهم برای رفاه حال گردشگران در این شهرستان است.
مرتضی سجاد پور افزود: استقرار تیم های امداد و نجات ،چادرهای سلامت و چادرهای اسکان در مناطق گردشگرپذیر شاخص از برنامه ریزی های مهم انجام شده برای پذیرایی مطلوب از مهمانان نوروزی در گچساران است.
وی بیان کرد: نظافت محله های مسکونی شهر دوگنبدان در طول یک هفته توسط نیروهای خدمات شهری صورت می گیرد.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع)، دریاچه سد کوثر، دشتک زیبای دیل، قلات گناوه، آبشارکیوان، پل خیری و محمد و گنبد لیشتر از مهمترین جاذبه های گردشگری گچساران است.
هرساله افزون بر یک میلیون و 500 هزار نفر مسافر و گردشگر از شهرستان گچساران دیدن می کنند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
/1662/8143

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هرمز» چشم انتظار مسافران

بر اساس آمار‌های اعلام‌شده، نیمه دوم هرسال به‌خصوص بهمن و اسفند و همچنین ماه‌های فروردین و اردیبهشت جمعیت بسیار قابل‌توجهی حتی بیش از ۵ میلیون مسافر و گردشگر داخلی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به این استان سفر می‌کنند. اکنون هرمزگان برای شب مانی میلیون‌ها گردشگر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ آماده است.

تکمیل زیرساخت‌های لازم گردشگری

به گزارش دنیای اقتصاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به آمادگی استان برای ورود به تعطیلات نوروز ۱۴۰۳می‌گوید: این استان با ۱۳۰ مرکز اقامتی، ۲‌هزار و ۲۰۰ اتاق و ۶‌هزار و ۱۰۰ تخت در هتل ها، متل‌ها و مراکز اقامتی و بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

محمد محسنی با اشاره به خدمات سفر به مسافران و گردشگران در عید ۱۴۰۳ از ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق مختلف استان خبر می‌دهد.

وی می‌افزاید: برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران، ۱۵۸ سرویس بهداشتی (در قالب افزون بر ۸۰۰ چشمه) در مسیر‌های تردد مسافران و گردشگران شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید می‌کند: برای اینکه بوستان‌ها و مانَک‌های ساحلی را از چادرخوابی حذف کنیم کمپ‌های هفت گانه را در شهر بندرعباس شناسایی کرده ایم.

سفر به هرمز با سامانه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان جزیره هرمز، سرزمین کوه‌های رنگین کمانی و بهشت زمین شناسان را یکی از پرتردترین مقاصد گردشگری کشور معرفی می‌کند و می‌گوید: ۱۲۰ واحد اقامتی و بوم‌گردی برای ارائه خدمات اسکان به گردشگران و مسافران، درجزیره هرمز شناسایی و ساماندهی شده و ۵۴ واحد اقامتی شامل هتل، متل، مجتمع گردشگری، مهمان پذیر و خانه مسافر نیز در جزیره هرمز فعال هستند.

وی در خصوص چگونگی سفر به این جزیره می‌گوید: برای مدیریت تردد مسافران و گردشگران به جزیره هرمز پلتفرمی تهیه شده است. سازوکار این پلتفرم به این صورت است که هرکسی که می‌خواهد به جزیره هرمز برود باید از طریق این پلتفرم سفر کند. در این پلتفرم فروش بلیت، اقامتگاه، اماکن گردشگری، خدمات حمل‌ونقل، تعیین راهنما، شب مانی و... مشخص می‌شود.

بر اساس این پلتفرم مسافر در ایام نوروز بیشتر از دو شب نمی‌تواند در جزیره هرمز بماند، زیرا تاب آوری مسافر در جزیره هرمز ۶‌هزار نفر در روز است، اما در ایام پرتردد سال و نوروز، ۲۰‌هزار نفر در روز است که با این پلتفرم تقریبا سفر‌ها هدفمند می‌شوند.

اختصاص ۱۱‌هزار تخت اقامت در قشم

جزیره زیبای قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران، یکی از شگفت انگیزترین قطب‌های گردشگری کشور است و مناطق دیدنی قشم از جمله جنگل حرا، آن را به سرزمین عجایب هفت‌گانه در ایران تبدیل کرده که سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به این جزیره می‌کشاند.

رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قشم، «جهانی» دریک مرز است، جهانی که دارای ۳۰ مکان طبیعی و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است، از آمادگی مراکز اقامتی این جزیره می‌گوید: ۱۱‌هزار تخت اقامتی در قشم برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی با هدف ایجاد اشتغال روستایی، اشاعه فرهنگ، سنت و رسوم زندگی روستا‌های جزیره در حال فعالیت هستند.

وی شمار مکان‌های اقامتی برای گردشگران نوروزی در قشم را ۸۱ هتل و هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر و همچنین ۱۳ اقامتگاه بوستانی با تمام امکانات زیرساختی معرفی می‌کند.

گورانی ادامه می‌دهد: جزیره قشم، نگین زیبای خلیج فارس مجموعه‌ای از سواحل صخره ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای داده است. گستردگی آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی، در کنار میراث ارزشمند زمین‌شناختی، این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده که همواره در طول سال از مقاصد اصلی گردشگری درکشور بوده، پیش‌بینی می‌شود نوروز۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر به بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان سفر کنند.

کیش در تکاپوی میزبانی از گردشگران

در واپسین روز‌های اسفندماه ۱۴۰۲، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی و گردشگری جزیره کیش در تکاپوی میزبانی از گردشگران نوروزی و ارائه خدمات باکیفیت و مناسب هستند. در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تعداد مسافران ورودی به جزیره کیش حدود ۲۱۰‌هزار نفر از مسیر‌های هوایی و دریایی بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۱۳‌درصد رشد داشت و پیش‌بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۳ شمار گردشگران در این جزیره بیش از این میزان افزایش داشته باشد. پیش‌بینی افزایش ورود گردشگران به جزیره کیش در نوروز ۱۴۰۳، دست اندرکاران اجرایی و فعالان اقتصادی و گردشگری در این منطقه را به تکاپو واداشته تا بتوان خدماتی با کیفیت به هموطنان ارائه کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از آغاز به کار ستاد نوروزی کیش از۲۴ اسفند خبر می‌دهد و می‌گوید: برای سهولت تردد و افزایش تعداد شناور‌های استاندارد در بخش مسافری و خودرویی، به نحوی برنامه ریزی شده که امسال با مشکلی مواجه نشویم. او ادامه می‌دهد: در خصوص پذیرش گردشگران نوروزی کیش در پایانه‌های فرودگاهی و بندری کیش و نیز بندر چارک و آفتاب هماهنگی انجام و تمهیداتی اندیشیده شده که در مسافرت‌های هوایی و دریایی با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی تاکید می‌کند: نصب هرگونه چادر و چادر زدن در فضای عمومی، فضای سبز و بوستان‌های کیش ممنوع است و کمپ‌های اسکان گردشگران نوروزی مانند سال‌های گذشته آماده خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران هستند.

بنادر و مدارس آماده پذیرش گردشگر

حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم از آمادگی بنادر هرمزگان می‌گوید: حدود ۸۰درصد از هموطنان در بازدید‌های نوروزی از هرمزگان به جزیره‌های کیش، هرمز و قشم سفر می‌کنند. برای ایمن سازی و آسان سازی سفر‌های دریایی، چهار‌هزار صندلی در انواع شناور‌ها برای رفت و آمد مداوم بین بندرعباس و جزایر خلیج فارس و۴۶فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابه‌جایی ۸۹۲ خودرو آماده است.

همچنین مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس با اشاره به راه اندازی ستاد استقبال از بهار از فراهم آوری امکانات زیرساختی برای برپایی دست‌کم ۲۰‌هزار تخته چادر مسافرتی در ۹ بوستان این شهر، خبر می‌دهد. به گفته محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان۴۰۰مدرسه در۱۷ منطقه آموزشی استان هرمزگان برای اقامت فرهنگیان در تعطیلات نوروز۱۴۰۳اختصاص یافته است.

مطابق گفته‌های دست‌اندرکاران ستاد‌های هماهنگی خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات عید ۱۴۰۳ شهر بندرعباس و جزایر کیش، قشم و هرمز با استقبال گردشگران مواجه شوند، به طوری که میزان سفر‌ها به این مناطق نسبت به مدت مشابه نوروز۱۴۰۲سیر صعودی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ شب نمی‌توانید در این جزیره بمانید!
  • چرا باید به روستا‌های ساوه سفر کنیم؟
  • فومن آماده استقبال از مسافران نوروزی است
  • «هرمز» چشم انتظار مسافران
  • اختصاص ۲۳۰ تن اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز در خرمشهر
  • جزئیات توزیع میوه شب عید در شهرستان گچساران
  • چرا باید به روستاهای ساوه سفر کنیم؟
  • کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود
  • پاکدشت شهر گردشگری در بخش گل و گیاه
  • شهرستان کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود