Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در کارگروه زیربنایی بیستمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان رباط کریم افزود: ایجاد مرکز مدیریت پسماند برای شهرستان های جنوب غرب استان برای حفظ عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است و مذاکره برای ساخت این مرکز با یک شرکت همکار به زودی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقیمی همچنین با اشاره به موقعیت راهبردی شهرستان رباط کریم بر ضرورت ایجاد و توسعه جنگلکاری به منظور مقابله با معضل ریزگردها تاکید کرد و افزود: با تایید اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان مقرر شد تا ظرف مدت چهار سال مساحتی به میزان یک هزار هکتار در شهرستان رباط کریم جنگلکاری شود.
به گفته وی، توسعه جنگلکاری در زمانی که ما با معضل آلودگی هوا و ریزگردها در استان تهران روبه رو هستیم برای حفظ سلامتی مردم استان بسیار حیاتی و ضروری است.
استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی مصرف آب در شهرستان رباط کریم افزود: بر اساس برنامه ریزی مصارف آب، توسعه فضای سبز شهری، بخش صنعت و کشاورزی به ترتیب اولویت های توزیع آب هستند.
مقیمی از تکمیل و توسعه فضای سبز در شهر پرند نیز خبر داد و گفت: طبق قانون طرح جامع شهرهای جدید، در تمامی فازهای مسکونی باید فضای سبز ایجاد شود.
وی با بیان اینکه شهر پرند به لحاظ ظرفیت موجود قابلیت بارگذاری جمعیتی زیادی در آینده دارد، تاکید کرد: توسعه عرصه های فضای سبز و همچنین ایجاد کمربند سبز بین شهرک صنعتی و شهر جدید پرند بسیار ضروری است و این طرح باید اجرا شود.
همچنین در این کارگروه نماینده اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با اشاره به استقرار پنج شهرک صنعتی در شهرستان رباط کریم مشکلات مربوط به دفع پسماندهای صنعتی، خواستار تعیین تکلیف دفع این پسماندها و ایجاد تصفیه خانه صنعتی در این واحدها شد.

تهرام/ 9754 //1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل گنخکی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان دیر، اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر بوده و مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان نبود عزم و اراده همگانی در بین ذینفعان مختلف برای حل مسئله پسماند است.

رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با تشریح چالش‌های پیش‌روی پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری و روستایی در شهرستان دیر، افزود: علی‌رغم وجود پیامدهای مخرب زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از مدیریت ناکارآمد پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اما این مسئله هنوز به عنوان دغدغه همگانی شناخته نمی‌شود و به عنوان اولویت اصلی سلامت و محیط زیست شهرستان مطرح نیست.

وی با طرح پیشنهاد مدیریت یکپارچه پسماند شهرستان ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری و روستایی شهرستان در حل مسئله از جمله کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت‌های لازم و … راه حل ایده‌آل برای پیاده‌سازی مدیریت یک پارچه پسماند شهری و روستایی شهرستان دیر انجام مطالعات طرح جامع پسماند و در ادامه اجرای این طرح براساس تجمیع پسماندهای تولید شده شهری و روستایی شهرستان در یک سایت متمرکز است.
رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با اشاره به مزایای اجرای طرح متمرکز پسماند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح جذب اعتبارات ملی قابل توجه و کاهش هزینه‌های مربوط بر اساس میزان شراکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف و همچنین توان بازخوانی تجارت مربوطه هر چه زودتر زمینه اجرایی شدن این طرح را در شهرستان دیر فراهم نمود.

وی در تشریح وضعیت فعلی پسماند شهرستان دیر، گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر در حال حاضر سرانه تولید پسماند روزانه هر نفر در شهرستان دیر به طور میانگین ۹۰۰ گرم در روز است که جمعاً بیش از ۶۵ تن پسماند در روز از شهرها و روستاهای شهرستان دیر دفع می‌شود.

گنخکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل پیاده نشدن مدیریت یکپارچه پسماند تنها کمتر از ۵ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود که عمدتاً توسط افراد دوره‌گرد و گروه‌های غیررسمی انجام می‌شود و بیش از ۶۵ تن از پسماند تولید شده در سایت‌های دفن زباله بدون هرگونه دفن بهداشتی رهاسازی و یا سوزانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پسماند قابل بازیافت در شهرستان دیر به صورت روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این درآمد نه تنها صفر است بلکه این سازمان به صورت روزانه به ازای دفع هر کیلوگرم پسماند شهری و روستایی بیش از ۱۵ هزار ریال هزینه پرداخت می‌کند.

کد خبر 6087639

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه