Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: قرار شده تا با تامین مواد اولیه موردنیاز گروه ملی فولاد ایران از سوی ایمیدرو، از محل تولید این کارخانه نسبت به حل مشکلات کارگران اقدام و حقوق آن‌ها پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی امروز، 9 اسفندماه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: روز گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه مهمی با حضور وزیر، مسئولان سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی و سایر بخش‌های مربوطه برگزار شد و پس از جلسه سرمایه‌گذار به صورت فوری حقوق آذرماه کارکنان شرکت را به اهواز ارسال کرد تا این حقوق به کارگران پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بروکراسی‌های پیچیده اداری گروه ملی فولاد ایران را دچار مشکل کرده است و بنا است تا این مشکلات به تدریج حل شوند.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر قرار است تا با حل این مشکلات، ایمیدرو مواد اولیه را در اختیار گروه ملی قرار دهد تا به تولید ادامه دهد و سازمان تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی و بیمه کارکنان را تمدید کند و همچنین سازمان امور مالیاتی تمهیداتی اتخاذ کند که اخذ مالیات در بلند مدت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کارخانه‌ای که با مشکلات بسیار پیچیده‌ای مواجه است، امیدواریم تا به تدریج شاهد حل مشکلات آن باشیم. در این زمینه همه باید مالک و سرمایه‌گذار را کمک و حمایت کنند تا بتوانند از پس مشکلات برآیند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری که وارد استان شده است، بدون حمایت امکان حل مشکلات وجود ندارد و همه باید در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند و به سرمایه‌گذار امید دهند تا ناامید نشود. در این زمینه از فولادسازی دوم این کارخانه که 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته، حمایت شده تا تکمیل شود.

شریعتی گفت: مجموعه استان باید حامی و پشتیبان سرمایه‌گذاران جدید و حامی سرمایه‌گذارانی که صنایع قدیمی استان را خریداری می‌کنند باشد و حمایت کنند. در این زمینه باید حقوق کارگران رعایت و تلاش شود تا مسایل کارگران حل شود و مالکان موظف شوند تا حقوق کارگران و کارکنان خود را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد ایران از سوی ایمیدرو تامین شود، می‌توان از محل تولید این کارخانه نسبت به حل مشکلات کارگران اقدام و حقوق آن‌ها را پرداخت کرد.

قول نماینده اهواز برای پیگیری مشکلات گروه ملی فولاد در مجلس

جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تجمعات اخیر کارکنان گروه ملی فولاد ایران گفت: نمایندگان اهواز برای حل مشکلات کارگران این کارخانه در مجلس ورود خواهند کرد و پیگیر این مساله خواهند شد تا با استفاده از اهرم‌های موجود نسبت به حل مشکل اقدام شود.

وی اظهار کرد: روز گذشته استاندار خوزستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای در خصوص حل مشکلات کارکنان گروه ملی فولاد ایران برگزار کرده است اما از جزییات و نتیجه این جلسه مطلع نیستم.

کاظم‌نسب الباجی افزود: قرار است تا آقای شریعتمداری، وزیر صنعت پیگیر مساله عدم پرداخت حقوق کارکنان گروه ملی فولاد ایران باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه نماینده اهواز برای حل مشکلات کارکنان گروه ملی فولاد ایران در مجلس ورود خواهند کرد و پیگیر این خواهند شد.

وی عنوان کرد: پس از جلسه‌ای که با استاندار خوزستان در خصوص این مساله برگزار خواهیم کرد، روز یکشنبه هفته آینده مساله گروه ملی را در مجلس عنوان و پیگیر حل مشکلات خواهیم شد.

کاظم‌نسب الباجی گفت: نمایندگان اهواز با استفاده از اهرم‌های موجود نسبت به حل مشکل اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، هندیجان، شوشتر، مسجدسلیمان و ماهشهر امروز دوشنبه در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۳، حفاری ۱۱۴ نیوساید ۱۳۰، پادادشهر ۱۰۵، مسجد سلیمان ۱۰۵، شوشتر ۱۰۸، ماهشهر ۱۰۷ و هندیجان ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 751028

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • ویسی نقره داغ شد؛ ۲ میلیارد تومان، ادامه فعالیت به شرط پرداخت در یک هفته!
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب