Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، نشست «نقش روحانیون و علما در وحدت امت اسلامی» با حضور مشاور نخست وزیر کشور عراق و نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از روحانیون اهل سنت کشور امروز، 9 اسفندماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.
آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این نشست گفت: علما و روحانیون باید پرچمدار وحدت اسلامی و منادیان وحدت باشند چراکه در سایه وحدت می توان به جایگاه واقعی اسلام در جهان برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه وحدت موجب پیوستگی قلب‌ها به هم می‌شود، افزود: وحدت یک نعمت بزرگ است که امنیت و آبادنی ملت و مملکت به ان وابسته است و پیشرفت و آبادانی کشور را به دنبال دارد.
محمود خلف جراء العیساوی، مشاور نخست وزیر کشور عراق در این نشست با تشکر و از برگزاری نشست های وحدت اسلامی بیان کرد: دشمنان امروز منتظر فرصت برای غلبه بر مسلمانان هستند که در این راستا باید بیشتر هوشیار باشیم.
وی افزود: یهودی‌ها و صلیبی‌ها همواره با هم جمع و متعهد هستند و تمام تلاش خود را برای دشمنی با مسلمانان به کار می گیرند.
مشاور نخست وزیر کشور عراق بیان کرد: ما مسلمانان دارای قبله، خدا و کتاب واحد هستیم و باید در مقابل توطئه های دشمنان با هم متحد باشیم تا به اسلام آسیب نرسد.
مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور نیز در ادامه عنوان کرد: دین راستین اسلام همواره مورد دشمنی کفار بوده است اما به دلیل پیروی مسلمانان از آموزه‌های وحیانی هیچگاه دشمنان نتوانسته‌اند بر آن ظفر یابند.
وی عنوان کرد: اسلام دینی رحمانی و مخاطب آموزه‌های وحیانی اسلام فطرت انسان است و دین اسلام متعلق به گروه، فرد، زمان و مکان خاصی نیست.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به اینکه دشمنان با تشکیل نحله‌های انحرافی همچون داعش سعی دارند تا آموزه‌های اسلامی را به گونه‌ای دیگری منتقل کنند، اعلام کرد: رسالت و مأموریت عالمان دینی به ویژه نسل جوان تفسیر صحیح دین و سنت و انتقال آن به جامعه است.
صباح برزنجی، از علمای اقلیم کردستان در ادامه این نشست عنوان کرد: ما مسلمانان باید در کنار داشتن وحدت اسلامی به وحدت فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... برسیم تا بتوانیم یک امت واحده اسلامی را تشکیل دهیم.
وی افزود: اگر مسلمانان باهم اتحاد و یکپارچگی داشته و با هم متحد و همدلی داشته باشند، استکبار عالم هم نمی تواند بر مسلمانان پیروز شود.
این عالم دینی یادآور شد: تحریم، اختلاف، تفرقه، نفاق و دشمنی نقشه دشمنان برای غلبه و پیروزی بر مسلمانان است اما مسلمانان باید بدانند که موجبات وحدت و یکژارچگی بین مسلمانان بسیار زیاد است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۴۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند