Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:01:15 GMT

ثبت سفارش با دلار ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۰۱۷۸

ثبت سفارش با دلار ممنوع شد

ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار امریکا ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز چهارشنبه 9 اسفند ماه ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار آمریکا امکان‌پذیر نخواهد بود.

البته تاکید شده است که این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی که قبل از این تاریخ مجوز هشت رقمی ثبت سفارش خود را دریافت کرده‌اند نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هفته‌های گذشته به واسطه تغییرات ایجاد شده در سامانه ثبت‌سفارش و به دنبال آن عدم پاسخگویی بانک‌ها  بسیاری از تجار در تامین ارز برای ترخیص کالای خود با مشکلات متعدد مواجه شدند.

در آن مقطع بر روی سامانه ثبت سفارش تجار ملزم بودند یکی از گزینه‌های ارز از طریق بانکی یا غیر بانکی را انتخاب کنند، اما در صورت انتخاب گزینه غیربانکی بلافاصله درخواست آنها رد می‌شد. بر همین اساس واردکنندگان انواع کالا ملزم به انتخاب گزینه تامین ارز از طریق بانک‌ می‌شدند، اما به هنگام مراجعه به شعب بانک‌های مختلف مسئولان و متصدیان بانک‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده و تاکید می‌کردند مصوبه‌ای به دست آنها نرسیده است.

پس از گذشت مدتی از عملیاتی شدن خرید الکترونیکی ارز اعلام شد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی بخش خرید الکترونیکی ارز در سامانه عملیاتی شده و کاربران می‌توانند از روز دوشنبه هفتم اسفندماه درخواست خرید ارز خود از صرافی‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

طبق اعلام قبلی، در فاز نخست این امکان برای درخواست‌های خرید دارای نوع ارزهای یورو و یوان فراهم شده و اعلام شد: درخواست‌های خرید ارز برای صرافی‌های بانکی ارسال می‌شود و به مرور زمان صرافی‌های غیربانکی نیز به سیستم اضافه خواهند شد.

صبح امروز نیز اینگونه اطلاع‌رسانی شد که علاوه بر انواع ارز از پیش اعلام شده از طریق این سامانه امکان ثبت‌نام با انواع دیگری از ارز هم فراهم شده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات