Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@12:53:24 GMT

برگزاری همایش ملی فقه و سلامت در واحد شیروان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۰۶۲۷

برگزاری همایش ملی فقه و سلامت در واحد شیروان

همایش ملی فقه و سلامت با حضور استادان حوزه و دانشگاه از سراسر کشور و با استقبال چشمگیر دانشجویان امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در این همایش پیامی را منتشر کرد که به این شرح است: خداوند متعال را سپاسگزارم که به ما توفیق برگزاری همایش ملی فقه و سلامت را ارزانی فرمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند متعال ادیان الهی را برای سعادت انسان از طریق پیامبرانش به بشر عرضه فرمودند. بدون شک یکی از ارکان سعادت انسان، سلامت انسان است. سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان را به سوی کمال و سعادت رهنمون می‌کند. ارتقای سلامت افراد جامعه یکی از مهم‌ترین مسائل اساسی هر کشور است که باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.»

ابوالفضل فرهادی افزود: «دین مقدس اسلام و به تبع آن فقه پویایی شیعه قطعاً پاسخگوی بسیاری از نیازهای انسان در حوزه سلامت است. انتقال عمیق و هدفمند افکار فقهی به حوزه سلامت باعث انضباط و رونق حوزه سلامت خواهد شد. »

رئیس همایش ملی فقه و سلامت ادامه داد:‌ «ارتباط بین مسائل پزشکی و فقه مترقی شیعه عامل رشد در حوزه سلامت خواهد شد. بنابراین جامعیت فقه شیعی باید در مقوله‌های جدید پزشکی به شایستگی به‌کار گرفته شود. پیوند حوزه و دانشگاه در مسائل سلامت و فقه سلامت نیاز امروز جامعه است.»

وی افزود: «امیدواریم با برگزاری این همایش که به همت حوزه معاونت پژوهش و فن‌آوری و گروه‌های آموزشی فقه و مبانی حقوق اسلامی و گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و با مشارکت حامیان مالی برپا شده و با استقبال استادان، دانشجویان و شخصیت‌های علمی، پژوهشگران و علما همراه شده است، توانسته باشیم گامی برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه برداشته باشیم.»

این همایش که با حضور آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان، دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستان شیروان برگزار شد 1 روزه بوده و تا عصر امروز ادامه دارد.

دبیر علمی همایش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «تاکنون بیش از 150 مقاله به دبیرخانه همایش ملی ارسال شده که ازین بین 41 مقاله برتر برگزیده شده و 12 مقاله از آنها به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شوند که ازین بین 5 مقاله در بخش دانشجویی گزینش شده‌اند و بقیه به‌صورت پوستر ارائه می‌شوند.»

علی شیعه علی با بیان همکاری خوب کمیته دانشجویی افزود: «همایش ملی فقه و سلامت براساس چارت رسمی سازمان برای اجرای همایش از سه کمیته اجرایی، علمی و دانشجویی تشکیل شده است که کمیته دانشجویی بسیار فعال بوده و زحمت بیشتر امور اجرایی همایش برعهده دانشجویان علاقه‌مند رشته‌های تحصیلی فقه و مبانی حقوق اسلامی و پرستاری بوده است.»

به گفته شیعه علی مقالات برگزیده در سایت سیویلیکا نمایه خواهند شد.

آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان نیز درباره اهمیت حفظ سلامت انسان در ابعاد مختلف از دیدگاه قرآن و حدیث و فقه توضیحاتی ارائه داد و با بیان آیه «کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ»(بخورید، بیاشامید ولی اسراف نکنید) آیه 31 سوره اعراف اظهار کرد: «شاه کلید مصرف مواد غذایی در این آیه نهفته شده است زیرا اگر این را رعایت کنید بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها حفاظت و تضمین کرده‌اید.»

دکتر علی حق‌بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی هم به لزوم حفظ انواع سلامت در انسان پرداخت و گفت: «سلامت انسان از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است که در این بین سلامت روح و روان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با رعایت نکات سلامتی در اسلام می‌توان این مهم را ایجاد کرد.»

اختتامیه همایش ملی فقه و سلامت عصر امروز در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان پس از پایان ارائه مقالات به‌صورت سخنرانی برگزار شده و از مقالات برتر تجلیل خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است