Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مجید مکی- پس از فروکش کردن موج اولی که با خودکشی کاووس سیدامامی علیه پرونده اطلاعاتی مرتبط با او درست شد، موج دوم حکایت از این دارد که اهمیت این پرونده ورای چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. رسانه‌ها جاسوسی از مراکز نظامی و تاثیرگذاری بر سیاست‌های مرتبط با محیط‌زیست را به عنوان مهم‌ترین موضوعات مرتبط با این پرونده مطرح می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه سطح افرادی که علیه پرونده موج‌سازی می‌کردند از امثال صادق زیباکلام بالاتر نمی‌رفت.

لیکن موج دوم را وزیر اسبق اطلاعات، علی یونسی، ایجاد کرد که از ارکان اصلی انحراف پرونده فوق‌العاده مهم «قتل‌های زنجیره‌ای» بوده است. مطرح شدن بی‌مناسبت قتل زهرا کاظمی توسط یونسی حکایت از این دارد که بناست موج سنگینی علیه متولیان پرونده‌ای بوجود آید که سیدامامی در چارچوب رسیدگی به آن در بازداشت بود. با توجه به انتخاب زهرا کاظمی به عنوان موضوع مصاحبه علی یونسی، این موج دوم احتمالاً بر تبعات دیپلماتیک بازداشت افراد دوتابعیتی متمرکز خواهد بود با این هدف که افراد مهمی نظیر مراد طاهباز را آزاد کرده و عملاً این پرونده اطلاعاتی را مختومه کنند. از آنجایی که تبار مادری طاهباز به یکی از متنفذترین و مهم‌ترین خاندان‌های یهودی ایران می‌رسد که بهائی شده‌اند، موج‌سازی سران کشورهای غربی علیه این پرونده دور از انتظار نیست و مصاحبه یونسی را به عنوان اولین قدم یک هجمه بین‌المللی باید در نظر داشت.

ارتقای سطح حملات به متولیان این پرونده از امثال زیباکلام به یونسی به دو طریق حائز اهمیت است. اولاً نشان می‌دهد مسائلی مطرح است فراتر از جاسوسی از مراکز نظامی یا تاثیرگذاری بر سیاست‌های زیست‌محیطی. ثانیاً بیانگر پیشرفت‌های مهمی در پرونده است که عده‌ای را نگران نموده و در واقع علی یونسی به نمایندگی از ایشان جنجال اخیر را آغاز کرده است. یقیناً فردی چون مراد طاهباز، بخصوص باتوجه به دارایی‌های فراوان و ارتباطات وسیعی  که در ایالات متحده دارد، بدون اطمینان خاطر از حمایت شبکه‌ای از مقامات بلندپایه جمهوری‌اسلامی فعالیت گسترده در ایران را آغاز ننموده است. چه بسا به این دلیل که بازداشت او خطر کشف این شبکه حامی را به همراه دارد، علی یونسی به قصد خارج کردن پرونده از دست متولیان فعلی به تکاپو افتاده است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است