Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرعامل شهر کتاب از افتتاح نمایشگاه خانه‌ اول در شهر کتاب وارطان خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، گفت: نمایشگاه خانه اول روز جمعه این هفته در شهر کتاب وارطان افتتاح می شود. شهر کتاب که امروز به عنوان یک نهاد فرهنگی شهری و یک بنگاه مستقل فرهنگی شناخته می‌شود در نظر دارد از آغاز سال ۱۳۹۷ و پس از برنامه‌ریزی دو ساله، به طور گسترده‌تری وارد فعالیت‌های هنری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح نمایشگاه خانه‌ اول آغاز راهی است که شهر کتاب برای پیمودن انتخاب کرده است. در این نمایشگاه آثار جوانان هنرمندی که امروز و آینده‌ حوزه‌ نقاشی هستند در دیدرس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: رویکرد شهر کتاب همواره همکاری با جوانان و حمایت از آن‌ها و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان و معرفی آن‌ها به جهان است. معاونت فرهنگی و بین‌الملل  شهر کتاب تاکنون در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی در جهان فعالیت‌هایی کرده و ما امیدواریم بتوانیم نقاشی‌ و هنرهای تجسمی‌مان را هم از طریق فعالیت‌هایی که امروزه در معاونت فرهنگی و بین‌المللی نهادینه شده است، به دنیا عرضه کنیم.

مدیرعامل شهر کتاب در ادامه گفت: اولین مرکز هنری شهر کتاب خانه‌ وارطان است. این خانه از معدود آثار باقی مانده‌ وارطان هوانسیان، از آغازگران معماری مدرن ایران است که حوض‌خانه‌ آن به گالری هنرهای تجسمی تبدیل شده است و باید از همکاری و همیاری موسسه‌ فرهنگی صبا که هم‌دوش شهر کتاب در این اقدام مبارک، حرکت کردند سپاسگزاری کرد. خانه‌ وارطان الگویی است که در آینده در همه‌ شهرها راه‌اندازی می‌شود.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۱ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در شهر کتاب وارطان، واقع در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی طالقانی با آثاری از مرتضی پورحسینی، محمد پیریایی، وحید چمانی، مهرداد ختایی، سلمان خوشرو، مرتضی خسروی، مهدی شاهزاده، محسن فولادپور، مسعود کشمیری، مریم کوهستانی، ایمان ملکی و داوود موسوی افتتاح می‌شود.

true برچسب ها : شهر کتاب مهدی فیروزان نمایشگاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان و سرداران و فرماندهان اما هنوز تولید آثار هنری فاخر نداریم.

وی ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان را یکی از برنامه‌های مهم خواند و گفت: ساخت موزه زنجان به تعویق افتاده اما امسال با توفیق الهی فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد و بیرق ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس است، در تاریخ سوم خرداد افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت موزه تقریباً ۱۱ به طول انجامید، ابراز کرد: استانداری و شهرداری زنجان کمک‌های خوبی را در زمینه ساخت موزه داشتند و موزه‌های دفاع مقدس باید با کمک مسئولان استانی ساخته شود که امیدواریم سال آینده فاز دوم را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب باید سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم، عنوان کرد: این کار نیز با همکاری سایر نهادهای فرهنگی انجام می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه همه کارهای بنیاد باید با مشارکت نهادهای فرهنگی و نظامی استان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گرانی کاغذ مواجه هستیم و ۶۰ عنوان کتاب را آماده کردیم که قسمتی از این کتاب‌ها چاپ شده و یک قسمت برای تأمین هزینه به مشکل برخوردیم.

وی تجلیل از یک میلیون نفر پیشکسوتان دفاع مقدس در سال را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و افزود: در تجلیل یک میلیون نفری ایثارگران ،۱۰ هزار نفر سهم استان زنجان می‌باشد

موسوی افزود: در حوزه هنر نیز تولید موسیقی، کلیپ، فیلم کوتاه و سینمایی و برگزاری جشنواره‌های مرتبط مثل فانوس و افتخار من در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تولید فیلم هزینه‌بردار است، ادامه داد: وظیفه ما پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز است و بر این اساس استارت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی هزینه مورد نیاز برای تولید این فیلم را ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: مؤسسه روایت فتح هم قول حمایت داده و ارتش نیز در بحث ادوات و تجهیزات کمک‌هایی را ارائه می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه تدریس درس ۲ واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از رویکردهای جدی است، یادآور شد: استان زنجان به لحاظ دارا بودن دانشگاه‌های متعدد و اساتید برجسته، ظرفیت خوبی برای حفظ حافظه تاریخی ملت و انتقال وقایع به جوانان دارد.

کد خبر 6090527

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود