Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@19:13:31 GMT

حمایت دولت از بازار فناوری و بورس ایده ها

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۱۷۱۹

حمایت دولت از بازار فناوری و بورس ایده ها

دولت از راه اندازی بازار فناوری و بورس ایده ها حمایت می کند، از این رو برای حمایت از اختراعات، مخترعان به سرمایه گذاران وصل می شوند.

ایران آنلاین/ «اکبر قنبرپور» رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در جشنواره نوآوری های حوزه سلامت در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، افزود: از سال 89 با تعامل دستگاه های مربوطه، بازار تخصصی، قانونی و قابل اعتمادی ایجاد شد و از خردادماه سال 93 بازار فنآوری و بورس ایده ها به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازار فناوری و بورس ایده ها یک بازار تخصصی، قانونی و قابل اعتماد برای 2طرف سرمایه گذار و مخترع است، اظهار داشت: مزایای این بازار از جمله فروش قطعی، واگذاری موقت به خریدار، مجوز بهره برداری به مدت معین و مجوز برای تعداد مشخصی از تولیدات است.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به اینکه این بازار اختراعات را ارزیابی فنی می کند، گفت: ارزش گذاری، قیمت گذاری و رسیدن به رقم مورد توافق و بازاریابی آن از کارایی بازار دارایی فکری است و در نهایت محصولات بر روی تابلوی این بازار قرار می گیرند و پنج هزار و 250 مورد اختراع و آی پی در این بازار موجود است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نماد‌ها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نماد‌ها قرمز شدند. نما‌های پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نماد‌ها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیت‌های وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • بورس قرمز شد
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳