Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین از بازدید و پایش زیست محیطی مراکز عرضه پرنده و ماهیان زینتی و سایر حیوانات این شهرستان خبر داد.

جمشید کاووسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای قانون شکار و صید ماده 25قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور پیشگیری از خرید و فروش و قاچاق حیوانات وحشی و پیشگیری از بروز برخی بیماریها ، موضوع پایش مراکز خرید و فروش پرندگان و مراکز نگهداری حیات وحش مستقر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در حین پایش این مراکز توسط کارشناسان توصیه ها و تذکرات زیست محیطی مبنی بر خودداری در نگهداری هر گونه حیوان وحشی بدون اخذ مجوز، خرید و فروش برخی پرندگان و خزندگان که ممنوعیت دارند مانند لاک پشت و سمندر به عرضه کنندگان ارائه شد.
کاووسی اضافه کرد: با توجه به بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مراکز عرضه پرنده باید همکاری های لازم را داشته و ازخرید و فروش غیرمجاز پرنده ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل بروز بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین پروانه شکار صادر نشد و در کنار این از مردم نیز می خواهیم تا در این زمینه همکاری کنند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه از شهروندان و دوستداران محیط زیست طبیعی و انسانی خواست در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش، زنده گیری و نگهداری حیوانات و پرندگان مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست

امید تونی افزود: این پرنده شکاری برای تیمار به مراکز درمانی حیات وحش منتقل شد و پس از بهبودی کامل در طبیعت رها سازی می‌شود.
دلیجه پرنده‌ای شکاری از گونه شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشت‌ها و کشتزار‌ها و حتی در شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست