Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:08:58 GMT

تاثیر مستقیم سرطان با مصرف دخانیات

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۱۸۶۴

تاثیر مستقیم سرطان با مصرف دخانیات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر آذر فانی پاکدل با بیان اینکه افزایش سن،سبک زندگی نادرست، کم تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات از مهمترین عوامل اثر گذار در ابتلا به سرطان به شمار می رود افزود: به طور حتم نمی توان مانع از افزایش سن شد اما می توان با اصلاح سبک زندگی، ترک مصرف دخانیات و استفاده از غذای سالم از بروز سرطان پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصرف دخانیات به ویژه سیگار را عاملی مهم در ابتلا به سرطان دانست و گفت: داشتن تغذیه مناسب و سالم ریسک ابتلا به سرطان های گوارش و بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

دکتر فانی پاکدل افزود: رژیم مناسب باید دارای فیبر بالا باشد نان های سبوس دار، غلات، حبوبات و پنج سهم میوه و سبزیجات در طول روز توصیه می شود.

وی با تأکید بر اینکه ورزش منظم ریسک سرطان را کاهش می دهد، گفت: انجام فعالیت های ورزشی دو بار در هفته و هر مرتبه به مدت نیم ساعت یا دفعات بیشتر و مدت کمتر بر اساس برنامه های زندگی یا تنها پیاده روی به مدت ۱۰ دقیقه یا دوچرخه سواری توصیه می شود هنگام ورزش ضربان قلب و تنفس افزایش پیدا می کند.

عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه جلوگیری از آفتاب سوختگی از سرطان های پوست پیشگیری می کند افزود: بهتر است از کرم های ضدآفتاب با حداقل SPF ۱۵ یا ۳۰ استفاده شود برای برنزه کردن به جای اتاق های یو وی بهتر است از کرم های مرتبط استفاده کرد.

دکتر فانی پاکدل با بیان اینکه بعد از اصلاحات و تغییرات در سبک زندگی برای کاهش موارد سرطان زا توجه به علائم هشدار دهنده برای شناسایی اولیه و درمان مهم می باشد، گفت: مشاهده توده در هر جایی از بدن، وجود زخم در روی بدن که با درمان معمولی بهبود نمی یابد، تغییر رنگ و اندازه خالهای پوستی، خشونت صدا که به درمان های معمولی جواب نمی دهد، تنگی نفس، کاهش اشتها و بی اشتهایی، سوء هاضمه، اشکال در بلع، تغییر در عادت اجابت مزاج بیش از سه هفته برخی از عوامل هشدار دهنده هستند.

وی افزود: برنامه های غربالگری در افرادی که زمینه ژنتیکی دارند در سنین خیلی پایین تر انجام می شود به طور مثال افرادی که زمینه سرطان پستان دارند باید ۱۰ سال زودتر از افراد دیگر غربالگری را انجام دهند.

انتهای پیام// م.م

اهمیت تغییر سبک زندگی در کاهش ابتلا به سرطان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید که میزان و شدت سرطان پروستات را در میان مردان آفریقایی آمریکایی بررسی می‌کند، دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی را یک عامل محتمل برای ابتلا می‌داند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان آفریقایی آمریکایی ۱.۷ برابر بیشتر از سایر مردان رنگین پوست یا مردان اروپایی است. 

آن‌ها همچنین ۲.۱ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند. 
این اختلاف ممکن است تا حدی با عدم دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار تجربه می‌کنند توضیح داده شود، اما به طور کامل توجیه کننده نیست.

یک مطالعه جدید علل بیولوژیکی احتمالی این نابرابری را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که ممکن است با ملانین پوست و روشی که مردان آفریقایی آمریکایی ویتامین D را از نور خورشید دریافت می‌کنند، مرتبط باشد. 

محققان در Cedars-Sinai Cancer کالیفرنیا، به این مطالعه کمک کردند.

همان طور که می‌دانید ویتامین D، یک ریز مغذی حیاتی است که با افزایش جذب کلسیم باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود و همچنین به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک می‌کند. 

مطالعه جدید نشان داد به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D باعث ایجاد بیماری می‌شود. 

طبق اطلاعات فعلی حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کمبود ویتامین D دارند. 

یک مطالعه جدید از انستیتو کوپر گزارش می‌دهد که این رقم برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار ممکن است به ۷۶ درصد برسد. 

بدن انسان ویتامین D را با کمک نور خورشید تولید می‌کند. 

یک متخصص اورولوژی گفت: ویتامین D تمایز سلولی را تقویت می‌کند، فرآیندی که طی آن سلول‌ها به جای تبدیل شدن به سرطان، بالغ و تخصصی می‌شوند.

این مطالعه و تحقیقات در آینده ممکن است در نهایت منجر به دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جدید در رابطه با مصرف ویتامین D شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان