Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس مطرح واشنگتن‌پست درباره مسائل مختلف صحبت کرده است. 

«ایگناتیوس» در یادداشتی در واشنگتن‌پست، بدون نقل مستقیم اکثر جملات ولیعهد عربستان خلاصه‌ای از گفت‌وگوی خود با وی را منتشر کرده است. او نوشته، «بن سلمان» از موج جدید «اصلاحات» خود به عنوان «شوک‌درمانی» یاد کرده که برای مدرن کردن حیات سیاسی و فرهنگی پادشاهی عربستان نیاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، در ماه‌های گذشته برنامه‌های اصطلاحاً اصلاحی بن سلمان را بهانه‌ای برای تحکیم پایگاه قدرت او و زمینه‌سازی برای تکیه زدن بر تخت پادشاهی می‌دانند. 

ولیعهد جوان عربستان که معمار سیاست خارجی تنش‌زای عربستان سعودی در منطقه و آغازگر جنگ جنجالی یمن دیده می‌شود، انتقادات از سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای خود را رد کرد. او به واشنگتن‌پست گفت در حالی که عده‌ای این سیاست‌ها را «مخاطره‌آمیز» دانسته‌اند، او این تغییرات را برای تأمین منابع مالی جهت توسعه عربستان و مقابله با دشمنان این کشور، از جمله ایران ضروری می‌داند.

بن‌سلمان در پاسخ به این سوال که آیا قبل از سفرش به ایالات متحده در ماه مارس فعالان حقوق بشری را آزاد خواهد کرد، گفت استانداردهای عربستان سعودی با استانداردهای آمریکا فرق دارند. او گفت: «وقتی چیزی کار می‌کند، نیازی به تعمیر آن نیست.»

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!

 رحمت‌اله بیگدلی به سخنان احمد خاتمی که گفته بود « به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما جلوی ناهنجاری ها خواهیم ایستاد»، واکنش نشان داد.

بیگدلی خطاب به امام جمعه مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

 آقای خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید و کلید بهشت در دست شماست؟
نه کلید بهشت در دست شماست و نه شما در ادعای ایستادن در مقابل ناهنجاری صادقید، اگر صادقید؛

۱. در مقابل تخلف هزار میلیاردی کاظم صدیقی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۲. در مقابل فساد سه و نیم میلیارد دلاری چای دبش در دولت رئیسی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۳. در باره پرونده بابک زنجانی شفاف‌سازی کنید و بگویید: چه کسی به او مجوز فروش نفت داد، چه کسی او را پشتیبانی کرد و تکلیف دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار بدهی او چه شد؟!

۴. خواهان رسیدگی به پرونده باندی شوید که با لغو یک‌جانبه قرارداد کرسنت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت زدند و باعث محکومیت دو میلیارد دلاری ایران در دادگاه لاهه شدند؟

۵. در مقابل تورم و گرانی که دمار از روزگار مردم درآورده است بایستید و عوامل آن را به مردم معرفی کنید!

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟