Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،   واحدهای بنزین سازی و تصفیه نفتای سبک پالایشگاه نفت بندرعباس با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحدهای بنزین سازی و ایزومریزاسیون، از واحدهای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت پالایش واحد بنزین سازی روزانه 25 هزار بشکه، و ایزومریزاسیون20 هزار بشکه در روز است.هاشم نامور افزود: برای ساخت آنها و واحدهای جانبی مورد نیاز شامل 9 دستگاه مخزن استوانه ای، دو دستگاه مخزن کروی، یکدستگاه آب شیرین کن ، سه دستگاه مشعل گازهای مازاد ، یکدستگاه برج خنک کننده و یک واحد تولید نیتروژن، ششصد میلیون یورو هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین براساس استانداردهای یورو چهار ، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیتها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد ، و ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص از مزایای بهره برداری از این طرح هاست.
هاشم نامور افزود: با راه اندازی این واحدها برای 602 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی گفت: بخش دوم واحد ایزومریزاسیون ، شامل ایزومرسازی نفتای سبک نیز ، تیرماه 97 به بهره برداری می رسد .
پالایشگاه نفت بندرعباس یکی از 9 شرکـت پالایشی کشور است که در زمینی به وسعت هفتصد هکتار، در کرانه شمالی آبهای خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس ساخته شده است.
این پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی ، مدرن ترین پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین ایران است.
آغاز عملیات اجرایی مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، برنامه بعدی رئیس جمهور در بندرعباس است.

انتهای پیام/ز

بهره برداری از بخش تصفیه نفتای سبک واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه نفت بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

با حضور سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل- سرچم، (۱۳ کیلومتر در محدوده شهرستان کوثر و چهار کیلومتر بعد از محدوده بودالالو) به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: امسال احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان برنامه ریزی شده بود که از این میزان ۴۵ کیلومتر آسفالت لایه دوم اجرا شده و زیر بار ترافیک رفته بود امروز هم ۱۷ کیلومتر دیگر تکمیل و به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس قولی که در ابتدای سال به مردم و مسئولین استان داده بودیم، مقرر شد ۸۵ کیلومتر بزرگراه به مجموع بزرگراه‌های استان اضافه شود که پیش از این لایه اول این میزان بزرگراه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هر دو لایه آسفالت اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

او اضافه کرد: در آستانه نوروز و شروع سفر‌های نوروزی، لایه دوم ۱۷ کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرا و زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۴۰۰ میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

جاده اردبیل- سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بار بحران سومدیریت در مصرف بر دوش پالایش نفت بندرعباس
  • افتتاح ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل
  • بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه
  • بهره برداری از بوستان دانشجو در بندرعباس
  • بهره برداری از بیمارستان سوم نیشابور در بهار سال جدید
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ در مشهد وارد مدار بهره‌برداری شد
  • هتل فوتبال تهران افتتاح شد