Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، درد دست چپ علی الخصوص در نواحی بازو می تواند به دلایل بسیاری، اعم از کشیدگی عضله و یا حمله قلبی شدید، ایجاد شود. در حالی که همیشه ممکن نیست که بتوانید علت دقیق درد دست چپ را تعیین کنید، اما چندین ویژگی وجود دارد که با دانستن آن می توانید علت ریشه ای را بیابید و قبل از آن که دیر شود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در ادامه به شما خواهیم گفت که کدامیک از انواع درد بازو و درد دست چپ به بیماری های قلبی مرتبط است و باید جدی گرفته شوند.



درد دست چپ و قفسه سینه

ترکیبی از درد یا سنگینی در قفسه سینه و درد دست چپ مخصوصا در قسمت بازو، نیاز به درمان و پیگیری سریع دارد. در این شرایط حتما به پزشک مراجعه کنید تا جدی بودن علت را بررسی نمایید. در برخی از موارد مانند وقتی که یک جوان ۲۰ ساله در بازی فوتبال با قفسه سینه به زمین برخورد کند، بسیار بعید است که درد دست چپ و درد قفسه سینه جدی باشد. زیرا در این شرایط یک علت زمینه وجود داشته و فرد بیمار تنها ۲۰ سال دارد. سن کم در صورتی که سابقه خانوادگی وجود نداشته باشد معمولا باعث ایجاد سکته قلبی نخواهد شد.



دیگر نشانه های درد دست چپ و ارتباط آن با بیماری قلبی

علائم مربوط به بیماری ها و حملات قلبی، گاهی اوقات واضح نیستند. به این ترتیب برخی از افرادی که بیماری قلبی شدید دارند، هرگزناراحتی قفسه سینه را تجربه نکرده اند. حتی ممکن است این افراد بارها سکته قلبی کرده باشند. درد قفسه سینه و درد دست چپ که مربوط به حمله قلبی است، در صورت وجود به قدری شدید است که شما احساس می کنید یک فیل بر روی قفسه سینه یا قسمت چپ نیم تنه بالایی بدنتان، نشسته است. گاهی اوقات علائم مبهم بیشتری نیز مانند تنگی نفس، تهوع، سوء هاضمه، سرگیجه، تعریق غیر معمول و یا تپش قلب رخ می دهد. اگر درد دست چپ همراه هر یک از این علائم بود، احتمالا نشان از یک مشکل قلبی است.


درد در بازوی چپ که با فشار یا حرکت دست بدتر می شود، به طور معمول کمتر احتمال دارد به قلب مربوط باشد. فعالیت های ساده، مانند بلند کردن وزنه و یا حرکت دادن مبلمان سنگین، می توانید فشار یا التهاب در عضلات بازو یا مفاصل ایجاد کند. درد دست چپ همراه با این نوع از صدمات، اغلب می تواند با حرکت های ساده بدتر شوند. مثلا اگر فشار کوچکی به بازو وارد کنید درد شدیدتر می شود. درد بازو چپ همچنین می تواند توسط تحت فشار قرار گرفتن عصب در گردن ایجاد شود. این درد معمولا با تکان دادن گردن به اطراف بدتر می شود. دردی مربوط به قلب است که به وسیله حرکت بازوی ها ایجاد نمی شود و دائما احساس می شود.



درد مداوم بازوی چپ

اگر درد بازوی چپ برای یک مدت طولانی ادامه داشت، به احتمال کم به یک مشکل قلبی ارتباط دارد. شرایطی مانند التهاب تاندون روتاتور کاف و آرتریت ممکن است برای ماه ها یا حتی سال باقی بماند، و احتمال ارتباط با بیماری های قلبی بسیار بعید است. در انتهای دیگر این طیف، تیر کشیدن و درد تیز و شدید در بازوی هم کمتر احتمال دارد به بیماری های قلبی مربوط باشد، به خصوص اگر به وسیله حرکت بازو یا گردن ایجاد می شود.



علل درد دست چپ

آنژین

آسیب به شبکه بازویی

شکستگی بازو

شکستگی مچ دست

اماس کیسه های مفصلی

سندرم تونل کارپ

فتق دیسک گردن

جابه جایی آرنج

سکته

تحت فشار بودن عصب

آرتریت روماتوئید

آسیب روتاتور کاف

رگ به رگ شدن

التهاب تاندون

بیماری آرنج تنیس بازان

نشانگان خروجی قفسه سینه یا توراسیک اوت لت سندرم



چند نکته مهم در مورد درد دست چپ

درد بازوی چپ که با فعالیت هایی که ضربان قلب را بالا می برد، بدتر شده، و با استراحت بهبود می یابد، بدون درنگ نیاز به بررسی و مراجعه به پزشک دارد. این حالت ممکن است نشانه ای از بیماری های قلبی باشد به خصوص اگر درد عمیق است و بازو به لمس حساس شده است.
درد دست چپ که به طور ناگهانی و در زمان استراحت، مانند زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید، رخ می دهد، می تواند بیماری قلبی ناپایدار باشد.در نهایت، اگر درد دست چپ با هر ترکیبی از درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، سرگیجه، تنگی نفس، عرق کردن غیر معمول، نفخ شکم، سرفه یا خس خس سینه همراه است، به پزشک مراجعه کنید.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت را در این رابطه داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلاء به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلاء به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

کد خبر 6090455

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است