Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:50:26 GMT

تالاب‌های همدان از آنفلوانزای پرندگان پاک است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۲۵۴۸

تالاب‌های همدان از آنفلوانزای پرندگان پاک است

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان تأکید کرد: با توجه به پایش‌های مشترک زیست‌محیطی این اداره با دامپزشکی، خوشبختانه تا کنون مورد مثبتی از آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، سعید آقایانی چهارشنبه 9 اسفند در ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان شهرستان همدان، تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان دامپزشکی در هر هفته دو یا سه بار اقدام به گشت‌زنی از مناطق شکار ممنوع و تالاب‌ها می‌کند به طوریکه خوشبختانه تا کنون به مورد مثبتی برخورد نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه یکی از علل شیوع این بیماری شکار غیرمجاز است، افرود: طی سال‌های اخیر با توجه به دستورالعمل کشوری مجوز شکار صادر نکرده‌ایم و در هنگام گشت‌زنی نیز مأموران محیط زیست با شکارچیان غیرمجاز برخورد جدی انجام می‌دهند.

مسئول امور دام سازمان جهادکشاورزی شهرستان همدان نیز از آمادگی کامل این ارگان برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: 4 نفر از عوامل سازمان جهادکشاورزی واکسن این بیماری را دریافت کرده و آمادگی کامل برای رصد بیماری و آموزش چهره به چهره به شهروندان را دارند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه در صورت مشاهده بیماران مشکوک به آنفلوانزا باید سریع واکسن را تزریق کرد، یادآور شد: ممکن است نتیجه آزمایش ابتدا منفی باشد و روند بیماری تند شده و منجر به مرگ مریض شود.

دکتر گمار همچنین در ادامه با اشاره به عوارض واکسن آنفلوانزا گفت: از هر یک میلیون نفر ممکن است دو نفر به گیلن‌باره مبتلا شوند اما این موضوع نمی‌تواند علتی برای حذف واکسن باشد.

به گزارش ایسنا؛ سندرم گیلن‌باره(Guillain-Barré syndrome)‏ اختلال نادری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود. به دنبال این حمله، احساس ضعف در ماهیچه‌ها، بی‌حسی، گزگز و گاهی‌اوقات فلجی دیده می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود