Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي در بخشنامه اي، استفاده از اتوبوس هاي در مالکيت وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و نهادهاي نظامي و انتظامي را براي جابجايي مسافر و کارکنان خود و خانواده آنها در مسيرهاي بين شهري ممنوع اعلام کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازي، «عباس آخوندي» در اين بخشنامه که در آستانه نوروز براي ارتقاي ايمني راه ها و کاهش تصادف ها، به همه وزارتخانه ها، استانداران، سازمان ها و نهادهاي نظامي فرستاد، تاکيد کرد اين ممنوعيت شامل اتوبوس هاي استيجاري در اختيار وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و نهادهاي نظامي و انتظامي نيز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين بخشنامه در محورهاي برون شهري، فقط تردد اتوبوس هاي داراي پروانه فعاليت از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي بدون مانع است.
بخشنامه ديگري نيز هفتم اسفندماه امسال از سوي وزير راه و شهرسازي به وزارتخانه ها، استانداري ها، سازمان ها و نهادهاي نظامي و انتظامي ابلاغ شده بود.
در اين بخشنامه آمده بود: پس از رخداد واژگوني اتوبوس در بيست و سوم بهمن ماه امسال در محور دهوک- فردوس استان خراسان جنوبي، با توجه به اينکه اتوبوس متعلق به يکي از سازنان هاي نظامي بود، مقررات لازم بايد رعايت شود.
بر اساس آيين نامه اجرايي «سهم بهينه بخش هاي دولتي و غيردولتي در فعاليت هاي راه و راه آهن»، هر گونه فعاليت در زمينه حمل و نقل عمومي بار و مسافر از سوي دستگاه هاي دولتي، نظامي و انتظامي ممنوع است.
همچنين طبق ماده 203 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، حمل مسافر با وسايل نقليه اي که داراي پلاک شخصي بوده و پيشتر مجوز لازم را براي جابجايي مسافر از وزارت راه و ترابري و يا شهرداري دريافت نکرده باشند، بجز در شرايط اضطراري با اجازه پليس راه يا راهنمايي و رانندگي ممنوع است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز از واگذاری کلیه امور خدمات مرتبط به سرویس مدارس (مدیریت، بازرسی و نظارت) به شهرداری شیراز خبر داد.

پیمان باباخانی امروز، ۱۲ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: حسب ابلاغیه از سوی معاونت توسعه و امور شهری، روستایی وزارت کشور و پیرو پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در راستای ساماندهی امور سرویس مدارس این کلان‌شهر، از امسال کلیه امور مرتبط به سرویس مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز واگذار شد.

 رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با تقدیر از تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در سنوات گذشته، برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در خصوص محاسبه نرخ شهریه سرویس مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

باباخانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و برآوردهای لازم در این خصوص انجام‌شده و نرخ پیشنهادی برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر شیراز ارسال شد.

وی با ابراز امیدواری از ساماندهی هرچه‌ بهتر امور مرتبط به سرویس مدارس افزود: شهرداری شیراز در دومین سال متوالی، نرخ پیشنهادی سرویس مدارس را حدود ۶ ماه زودتر از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تنظیم و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند.

باباخانی گفت: در راستای تحقق درآمد واقعی و متناسب برای رانندگان سرویس مدارس، محاسبات و برآوردهای دقیق انجام‌شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم گام مؤثری جهت ممانعت از تضییع حقوق رانندگان شریف و زحمتکش و همچنین اولیاء دانش آموزان برداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از آموزش‌های تخصصی رانندگان سرویس مدارس با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی