Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، استاندار مازندران و هیأت همراه ظهر امروز نهم اسفنندماه از چندین پروژه جهاد دانشگاهی مازندران در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بازدید کردند.
محمد اسلامی در سایت تحقیقات کشاورزی چپکرود جویبار، در بازدید از طرح پایلوت گردشگری زراعت که با محوریت آب‌بندان‌ها و توسعه روستایی در کنار یکی از آب‌بندان‌های این منطقه انجام شد، یک نهال را غرس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاشت نهال در سایت تحقیقات کشاورزی به‌صورت شناسنامه‌دار انجام می‌شود، به این معنی که هر فردی می‌تواند نهالی را در مکان‌های مشخص‌شده از سایت بکارد و در صورت تمایل، نام خود را نیز در کنار آن بنویسد و یک یادگار از خود به‌جای بگذارد.

 نخستین نهال در این سایت 80 هکتاری را محمد اسلامی استاندار مازندران کاشت و این نهال به نام ایشان ثبت شد، پس از آن حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و علی ماهفروزی به نیابت از دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هر کدام نهالی را غرس کردند.

 آب‌بندان سایت کشاورزی چپکرود جویبار که آب مورد نیاز اراضی زراعی اطراف خود را تأمین می‌کند، به‌زودی برای پرورش ماهی و طرح گردشگری زراعت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، فضای زیبای این سایت می‌تواند فرصت خوبی برای گردشگری باشد.
در حال حاضر کارگران مشغول احداث سکو در ضلع شرقی و غربی آب‌بندان هستند تا در ماه‌های آینده فضایی برای حضور گردشگران و لذت‌بردن از مناظر زیبای اطراف آن باشد.


به گزارش فارس، با توجه به اینکه در استان مازندران 800 آب‌بندان وجود دارد و تنها مصرف کشاورزی دارند و کمتر به بحث پرورش ماهی و بوم‌گردی توجه می‌شود، می‌توان با ارائه طرح‌های ابتکاری با هدف جذب گردشگر و ایجاد اشتغال، در آب‌بندان‌هایی که قابلیت اجرای طرح گردشگری زراعت را دارند، بهره برد.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی با استفاده از بارش‌ها تا کنون ۱۱۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را شخم زدند.

ابراهیم اکبرزاده امروز، ۸ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، اظهار کرد: شالیکاران گیلانی با استفاده از بارش‌ها تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار از شالیزارهایشان را معادل ۴۵ درصد، شخم زدند.

وی با اشاره به اینکه شالیکاران باید در آماده سازی مزارع خود تسریع کنند، گفت: ۶۵ درصد از شالیزارهای گیلان قابلیت شخم اول را دارند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سراسری کاشت نهال به مناسبت روز طبیعت
  • کاشت نهال مثمر در دبستان روستای الیف به همت بسیجیان + تصاویر
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری
  • ۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • مازندران، رتبه نخست مقصد گردشگری کشور
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان