Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه، ایران با داشتن گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و ذخایر ارزشمند معنوی آن، نباید در جنگ فرهنگی مغلوب شود. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ سیاسی امنیتی - دفاعی نظرات

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردارسرتیپ دوم پاسدار  احمدعبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در آیین افتتاحیه هشتمین کنگره علمی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) گفت:ما در بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس، برای اولین بار در دنیا اقدامات و جراحی‌های بسیار پیچیده از جمله جراحی مغز و اعصاب انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به سوابق ارزشمند و قابل تحسین جامعه جراحان در دوران دفاع مقدس و نجات جان مجروحان، از چند سال قبل تصمیم گرفته شد است کنگره‌های علمی جامعه جراحان در همان بیمارستان های صحرایی که زمانی جلوه‌گاه خدمت مقدس جامعه پزشکی به خصوص جراحان بوده است برگزار شود.

وی افزود:همین ایده منجر به پایه گذاری یک حرکت حماسی و جهادی با سابقه علمی شد که به فضل الهی تاکنون ادامه یافته و امسال هشتمین دوره کنگره علمی طب رزم به همت عزیزانمان در جامعه جراحان و قطب ترومای دانشگاه بقیه‌الله(عج) در بیمارستان صحرایی حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در آبادان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به پنل‌ها و محتوای این کنگره گفت:کنگره امسال میزگردهای مختلفی دارد که یکی از آنها، میزگرد انتقال مصدومین و مجروحین است که در آن به نکات ریز علمی، تکنیکی، تاکتیکی در این بخش پرداخته می شود. یکی دیگر از میزگردها مربوط به خدمات پیش بیمارستانی بود، اینکه چه نوع اقدامات حیات بخشی برای مجروح قبل از اینکه به واحد بیمارستانی برسد باید انجام پذیرد. در میزگرد سوم نیز همکاران بنده در گروه جراحی و بیهوشی که به عنوان مدافعین حرم به جبهه مقاومت اسلامی حضور داشتند، تجارب خودشان را بیان می کنند.

سردارعبداللهی با اشاره به خدمات و فداکاری های جامعه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت:خدمات بخش بهداشت و درمان برغم نقش برجسته و سابقه درخشانی که در دوران دفاع مقدس داشته است، متأسفانه مورد غفلت واقع شده و ما خلاء یک حرکت و جریان که فداکاری های جامعه پزشکی را به مردم نشان بدهد حس می‌کردیم.

وی افزود:برگزاری این برنامه ها، علاوه براینکه باعث انتقال تجارب و دانش از حوزه های مختلف طب رزم و تروما میان جامعه پزشکی و دانشجویان می شود، یاآور خدمات طب رزم در جنگ و گردهمایی همرزمان قدیمی است، آن هم در مکانی که تداعی‌کننده خاطرات تلخ و شیرین بسیاری برای همه ماست.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه ادامه داد: این گردهمایی‌های سالانه در حقیقت به مثابه یک تجدید پیمان و میثاق میان پزشکان زمان جنگ است که ما می‌بینیم همه آنها همچنان در متن انقلاب اسلامی حضور دارند، به آرمان های شهدا وفادارند و هنوز هم آماده اند جان خودشان را برای دفاع از اسلام فدا کنند.

سردار عبداللهی در تشریح علت برگزاری این کنگره در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع)خاطرنشان کرد: وقتی پزشکان عزیز ما به میعادگاه های دلدادگان خدایی در مناطق جنگی می آیند، اشک از چشمانشان جاری می‌شود و مجذوب مغناطیس معنوی و مذهبی مشهد شهدای مظلوم دفاع مقدس می شوند. در حقیقت یک موج معنوی ایجاد می شود که نشان می دهد اگرچه غفلت ها و کم کاری هایی داشته ایم، اما شهدا را فراموش نکرده ایم و به آرمان‌هایشان وفادار هستیم.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی و شبیخون فرهنگی علیه کشور افزود:ما به واقع دچار هجمه و شبیخون فرهنگی هستیم که حضرت آقا سالهاست در مورد آن اظهار نگرانی می کنند. ما با داشتن گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و ذخایر ارزشمند معنوی آن، نباید در این جنگ فرهنگی مغلوب شویم، اما متأسفانه یا بهره برداری مؤثر از این ذخیره استراتژیک را بلد نیستیم یا در بهره برداری و استخراج پادزهرهای فرهنگی، اهمال و سستی به خرج داده ایم، برگزاری این برنامه ها از طریق  بازخوانی معارف دفاع مقدس، به ما می آموزد که چگونه می توانیم از این ظرفیت ها و ارزش ها بهره برداری کنیم.

دبیر ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم تأکید کرد:نفس این بازخوانی، در افکار و رفتار انسان تأثیرگذار است. حضور در این مناطق، تلنگری به قلب ها و افکار همه ماست و ما با برگزاری این برنامه ها، به دنبال انتقال فرهنگ جهاد و ایثار به پیکر جامعه هستیم.

گفتنی است؛ فردا  ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهیددکتر رهنمون باسخنرانی سرلشکرپاسدارسیدیحیی صفوی و دکترحریرچی قائم مقام وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردوگاه شهید باکری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1455/P1011116/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سپاه پاسداران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»