Web Analytics Made Easy - Statcounter

ببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ساماندهی جوانان روز چهارشنبه در دیدار با دبیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد گلستان گفت: در جامعه نگاه سیاسی و مذهبی نسبت به سمن‌ها حاکم است و دلیل آن برخی اقدامات نادرست گذشته آن‌ها است که با فعالیت‌های بیشتر و گسترده‌تر میتواند تغییر کند و ارائه و اجرای طرح‌های مهم و تاثیرگذار، رسیدن به هدف‌های مورد نظر را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در کشور بیش از ۲ هزار سمن در بخش جوانان فعالیت می‌کنند که اکثر آن‌ها دارای طرح‌های ملی هستند و در حال حاضر به هر استان حداکثر ۸۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص خواهد یافت که نمیتواند پاسخگوی نیاز‌های متعدد آن‌ها باشد.
وی ادامه داد: البته اعتبارات اختصاص یافته ۱۲ میلیاردی در حوزه اشتغال روستایی قابل ملاحظه است و باید از این ظرفیت بمنظور ایجاد اشتغال پایدار استفاده شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ساماندهی جوانان همچنین گفت: بودجه‌های دولتی، نمی‌تواند ضامن تداوم فعالیت‌ها و تاثیرگذاری سمن‌ها در بخش‌های مختلف باشد و توان خیرین و کمک‌های مردمی برای اجرای طرح‌ها یک ضرورت مهم است.
وی افزود: برون سپاری فعالیت‌ها یکی از راه‌های تقویت و بارور سازی سمن‌ها است و فعالیت آن‌ها در بخش‌های کارآفرینی مانند بوم گردی علاوه بر کارآفرینی موجب افزایش درآمد استان‌ها در بخش گردشگری و رشد اقتصاد آن‌ها شود.
تندگویان ادامه داد: وزارت ورزش به عنوان متولی اماکن ورزشی با واگذار کردن بخشی از سالن‌های ورزشی به سمن‌ها نخستین گام برای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را برمیدارد.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون روند صعودی داشته و از ۹ سمن به ۵۴ سمن رسید.
بهمن طیبی افزود: سازمان‌های مردم نهاد جوانان می‌توانند به مراتب کم هزینه تر، سودمندتر و پربهره‌تر برنامه‌های مختلف را انجام دهند ویکی از اهداف این اداره کل در کمک به تاسیس سمن‌ها زمینه سازی مناسب برای ورود بیشتر جوانان به عرصه فعالیت‌های عمومی و اجتماعی است.
استاندار گلستان نیز گفت: جوانان بزرگترین ظرفیت جامعه اند و بی توجهی به این قشر پویا میتواند تهدیدی برای توسعه جامعه باشد.
وی افزود: جوانان باید الویت اول ما در اشتغال باشند چرا که این قشر زمینه شکل گیری اقدامات بزرگ را فراهم میکنند.
انتهای پیام/فا   حمایت از نهادهای مردم نهاد ضروریست

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح

به گزارش قدس آنلاین گرچه کشورهای غربی به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کنند؛ اما مردم این کشورها به واسطه گردش آزاد اطلاعات اکنون در جریان جنایات رخ داده در غزه هستند و همین موضوع کار را برای دولتمردان غربی دشوار ساخته است. 

بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای مشترک خواهان تلاش فوری دولت این کشور برای جلوگیری از حملات بیشتر به رفح شدند. 

در این بیانیه آمده است: ناتوانی رهبران ما در تبدیل سخنان خود به اقدامات معنادار درباره جنگ غزه کاملا مشهود است. ما از دولت انگلیس می‌خواهد در نهایت اقدامات لازم به منظور توقف قتل عام فلسطینیان را انجام دهد. 

این بیانیه می‌افزاید: دولت انگلیس باید به فوریت هر اقدام لازم به منظور توقف حملات بیشتر به رفح را انجام دهد. این موضوع با درخواست برای استقرار آتش بس پایدار، ادامه تامین مالی نهادهای بشردوستانه فعال در غزه از جمله آنروا، و توقف فروش تسلیحات به اسراییل تا هر زمانی که خطر استفاده از این تسلیحات در نقض قوانین بین المللی وجود دارد، قابل تحقق است. 

این سازمان‌های مردم نهاد در پایان تاکید کردند هیچ برنامه دیگری برای فلسطینیان در رفح باقی نمانده است. تاکنون اظهارات مکرر مقامات انگلیسی از سوی اسراییل نادیده گرفته شده است. 

از جمله نهادهای مهم امضا کننده این بیانیه می‌توان به آکسفام، نجات کودکان، کمک‌های پزشکی برای کودکان فلسطینی، و کمیته نجات بین المللی انگلیس اشاره کرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • برگزاری انتخابات شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد کردستان
  • از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنیم
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران