Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی ' سرچشمه سرخ' یادبود شهدای هفتم تیر با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این نمایشگاه عصر چهارشنبه در بخش ‌های پوستر، نقاشی، هنر جدید و عکاسی با نمایش 627 اثر افتتاح شد.
حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین افتتاحیه و بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: باید با ابزار جدید ، جوانان را در جریان حوادث و وقایع انقلاب اسلامی‌ قرار دهیم که بخش هنر جدید این نمایشگاه این هدف را دنبال می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این نمایشگاه را بسیار تحسین برانگیز توصیف کرد و افزود: با مشاهده آثار این نمایشگاه بخشی از وقایع انقلاب در اذهان بازدیدکنندگان بازسازی می‌ شود .
اسکندر یارنسب رئیس جشنواره و نمایشگاه سرچشمه سرخ نیز اظهار داشت: تعداد 3 هزار اثر به جشنواره رسید که پس از داوری 627 اثر انتخاب و به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی را به وجود آورده تا هنرمندان چهار نسل انقلاب در بخش هنرهای تجسمی در آن ارائه اثر کنند.
وی خاطر نشان کرد:این نمایشگاه به همت اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا شده و در ردیف فعالیت‌ های خوب دوران معاصر قرار خواهد گرفت زیرا نگاه هوشیارانه ‌ای نسبت به این موضوع در بین هنرمندان اتفاق افتاده است.
یار نسب ادامه داد:در این نمایشگاه، یک معنی تاریخی سال 1360 پس از گذشت 37 سال در آستانه سال 1397 بازخوانی می شود و اگرچه سال‌ های زیادی از شهادت شهدای هفتم تیر می گذرد اما آثار معاصر، تازه و ممتاز تهیه شده است.
وی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی شهدای هفتم تیر تلاش هنرمندانه برای بیان هنرمندانه ترین اتفاق این کشور یعنی شهادت است ، هنرمندانی که با تعهد و نگاه تیز بین خود تلاش برای تجسم و ترسیم این حادثه و تبیین ابعاد شخصیتی شهدای این فاجعه هستند.
نمایشگاه «سرچشمه سرخ» در چهار بخش نقاشی، تصویرسازی، هنر جدید و عکاسی از 9 تا 27 اسفند ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا است.
فراهنگ**9338**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد