Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@05:30:36 GMT

تجهیز گلکسی نوت 9 به دستیار صوتی پیشرفته

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۴۹۶۰

تجهیز گلکسی نوت 9 به دستیار صوتی پیشرفته

پول‌نیوز - دی جی کوه  - مدیر عامل بخش گوشی‌های همراه شرکت سامسونگ - در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی در کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ بارسلون اعلام کرد که بیکسبی ۲ در گوشی هوشمند گلکسی نوت ۹ که به تازگی معرفی شده، به کار گرفته شده و برای آن ارائه خواهد شد.

سامسونگ نخستین بار چهار ماه پیش در کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان موبایل که در شهر سانفرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا برگزار شد، از به کار بردن نسخه دوم فناوری بیکسبی در گوشی‌های هوشمند خود سخن گفت و عنوان کرد که پلت‌فرم این دستیار صوتی اختصاصی کاملا باز طراحی خواهد شد چراکه این غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد آن را به ابزاری هوشمند تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اما در ادامه اظهاراتش در بارسلون گفته که در حال حاضر نسخه بتا و آزمایشی بیکسبی ۲ آماده‌سازی شده و هم اکنون در حال گذراندن تست و آزمایش‌های متعددی است. او همچنین با اشاره به سرعت روند توسعه و تکمیل این دستیار صوتی، برآورد می‌کند که کاربران قادر خواهند بود در گوشی گلکسی نوت ۹ از آن استفاده کنند.

به گفته وی، نسخه دوم دستیار صوتی بیکسبی به کاربران این امکان را می‌دهد تا گستره وسیع‌تری از دستورهای صوتی را اجرا کنند و از تجربه استفاده از این دستیار صوتی جدید و اختصاصی لذت ببرند.

اوی سوک چونگ - معاون اجرایی و سرپرست تیم نرم‌افزار و هوش مصنوعی سامسونگ - در این مصاحبه از توسعه فناوری تشخیص صداهای مختلف در بیکسبی ۲ خبر داد و خاطرنشان کرد که این قابلیت زمانی که چند کاربر وجود دارد، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود و هدف نهایی ما این است که بیکسبی در همه جا حاضر و فعال باشد.

سامسونگ قصد دارد فناوری دستیار صوتی بیکسبی را نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در تمامی محصولات الکترونیکی خود همچون اس‌پیکرهای هوشمند و تلویزیون‌های هوشمندش استفاده کند، بنابراین انتظار می‌رود محصولات سامسونگ در آینده‌ای نه چندان دور همگی به این فناوری مجهز و ارائه شوند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، دانشمندان چینی ادعا می‌کنند ریزتراشه‌هایی را ساخته‌اند که کم‌مصرف‌ترین ریزتراشه‌های هوش مصنوعی در جهان هستند.

تراشه‌های هوش مصنوعی در اندازه‌های بسیار کوچک برای قرار گرفتن در دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، می‌توانند راهگشای کارکرد‌های آفلاین و خلاقانه مانند کنترل صوتی و کنترل ذهنی باشند.

آن دسته از تراشه‌های هوش مصنوعی که برای کار‌های سنگین طراحی شده‌اند، به دلیل نیاز‌های محاسباتی بالا، اغلب به قدرت قابل‌توجهی نیاز دارند که استفاده از آنها را در سناریو‌های دنیای واقعی محدود می‌کند. پروفسور ژو جون (Zhou Jun) و تیمش از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین (UESTC) مصرف انرژی را از طریق الگوریتم و بهینه‌سازی معماری به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

این تیم دو تراشه هوش مصنوعی را در کنفرانس بین‌المللی مدار‌های حالت جامد که در سانفرانسیسکو برگزار شد، به نمایش گذاشت. کنفرانس مورد اشاره به «المپیک» صنعت مدار‌های مجتمع مشهور است و محققان، مهندسان و متخصصان برتر از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در خصوص جدیدترین پیشرفت‌ها در مدار‌های حالت جامد و نیز آینده فناوری تراشه بحث کنند.

اولین تراشه از دو تراشه هوش مصنوعی برای تعبیه در دستگاه‌های هوشمند به منظور فعال کردن کنترل صوتی آفلاین طراحی شده است. این تراشه کاملاً متمایز از سایر سیستم‌های تشخیص صدای استاندارد است، زیرا در شناسایی کلمات کلیدی و تشخیص سیگنال‌های صوتیِ گوینده، بسیار برتر عمل می‌کند. علاوه بر این، این تراشه می‌تواند صحبت‌های گوینده مورد نظر را حتی در موقعیت‌های پر سروصدا و همراه با صداهای محیطی مانند تلویزیون، موسیقی یا مکالمه به‌دقت تشخیص دهد این تراشه قرار است در سناریوهای کنترل صوتی و کم‌مصرف، مانند خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی و اسباب‌بازی‌های هوشمند استفاده شود.

دومین تراشه این تیم که در کنفرانس سانفرانسیسکو رونمایی شد، برای تشخیص سیگنال‌های تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شده است. این فناوری از تشخیص الکتروانسفالوگرام برای تشخیص تشنج‌های صرع و هشدار دادن به بیمار برای کمک‌های پزشکی یا درمان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • گلکسی A۵۵ قابلیتی دارد که گلکسی S۲۴ هم ندارد!
  • گلکسی A۵۵ سامسونگ قابلیتی دارد که گلکسی S۲۴ هم ندارد!
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • طرفداران پرچمداران تاشو سامسونگ ناامید شدند!
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ فروردین ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳؛ حداقل ۴۰ میلیون
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۸ فروردین)
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟