Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی مقدسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار و مسئولین استان مرکزی از فضای سبز جنوب غربی شهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: کلانشهر اراک با معضل آلایندگی هوا دست و پنجه نرم می کند و باید حفظ و توسعه فضای سبز به عنوان یک اولویت زیست محیطی در آن دنبال شود.
وی گفت: منطقه سنجان و کرهرود ظرفیت بکر گردشگری است و مدیریت شهری اراک نباید اجازه دهد فضای سبز این منطقه به عنوان سرمایه زیست محیطی از کف برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت اضافه کرد: جنوب غربی اراک پرآب ترین منطقه در کلانشهر اراک است و احیای قنوات و منابع ابی این بخش نه تنها برای کشاورزی بلکه در حراست و احیای فضای سبز که از خشکسالی های اخیر آسیب دیده حیاتی است.
مقدسی خاطرنشان کرد: به منظور کلانشهر شدن اراک در دولت نهم شهر سنجان که با شهرداری مستقل روند توسعه مطلوب را طی می کرد به مجموعه اراک پیوست و با توجه به اینکه کلانشهر شدن اعتبار ویژه ای را برای اراک به دنبال نداشته در سال های اخیر توسعه سنجان، کرهرود روال کندی را تجربه کرده که انتظار است در این زمینه توجه خاصی صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طیفی از آلایندگی هوای اراک مربوط به کانون های ریزگرد محلی در تالاب میقان است که باید با کمک به تامین حقابه طبیعی تالاب در مهار این معضل تلاش کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: دو لایحه هوای پاک و حفاظت از تالاب ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که به تبع آن شرایط خوبی برای حراست از تالاب میقان از نظر قانونی وجود دارد و از طرفی نیز در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی اعتبار 11 هزار میلیارد ریالی برای این مهم تصویب شد که تا کنون سهم ناچیزی از آن محقق شده و انتظار است که تخصیص این اعتبار تسریع شود.
تسریع در اجرای ادامه طرح بلوارهای غدیر و شهید کاظمی ، ساماندهی ورودی منطقه سنجان و فیجان و طرح جامع برای گردنه سیبک از مسایل مطرح شده در بازدید مسئولان از سنجان بود.
منطقه جنوب غربی کلانشهر اراک حدود 10 هزار نفر جمعیت دارد.
6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک در کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۲۶ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز یک شنبه ۲۶ فروردین با ۳۷‌ای کیو آی پاک است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای    ۴۰‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون پاک است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ پاکی هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.
شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • (ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • خراسان رضوی گرم می‌شود
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • پایان تراژدی پیاده‌روهای خاکی در منطقه هشت قم
  • هوای پاک در کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۲۶ فروردین
  • رژیم صهیونیستی تجمعات در فضای باز را ممنوع اعلام کرد