Web Analytics Made Easy - Statcounter

قشم - مجتمع فرآورش گاز میدان مشترک هنگام واقع در جزیره قشم از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه با از طریق ویدئو کنفرانس با دستور دکتر حسن روحانی مجتمع فرآورش گاز میدان مشترک هنگام واقع در جزیره قشم به بهره‌برداری رسمی رسید. با بهره‌برداری از این مجتمع فرآورشی امکان شیرین‌سازی و نم‌زدایی روزانه ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش همراه نفت میدان مشترک هنگام تا حدود ۳ پی‌پی‌ام فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوزاندن گاز و استفاده حداکثری از توانمندی داخلی در طراحی، ساخت و نصب از دیگر مزایای بهره‌برداری از این طرح است. این طرح که با همکاری شرکت نفت فلات قاره و شرکت جندی‌شاپور ساخته شده است، ۷۰ میلیون یورو (حدود ۳۵۰ میلیارد تومان) هزینه شده است.

ذخیره میدان نفتی هنگام حدود ۷۰۰ میلیون بشکه نفت خام و حدود ۲ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی برآورد شده است.

۸۰ درصد این میدان در تنگه هرمز در بخش شرقی خلیج فارس و ۲۰ درصد دیگر آن در آب‌های عمان قرار دارد، جزیره هنگام در ۲۹ مایلی جزیره قشم واقع است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه