Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از سنندج، با آغاز این طرح از این پس اقسام مختلفی از کالاهای وارداتی به جز کالاهای فصلی و یا دارای نمایندگی در ایران، پس از اخذ تأییدیه های گمرکی، بهداشتی استاندارد و ...، از طریق ترانزیت داخلی به بازارچه مرزی سیرانبند منتقل می شود و با برخورداری از برخی مزایای قانونی و معافیت های مالیاتی، در بازارهای این شهرستان عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران در آیین آغاز فعالیت پیله وری از بازارچه سیرانبند بانه گفت: با تمهیدات فراهم شده و ابلاغ مصوبه دولت به ریاست کل گمرکات کردستان، از امروز مبادلات مرزی پیله وری به عنوان اولین بازارچه محل اجرای مصوبه دولت در سیرانبند بانه آغاز شد و به تدریج با ایجاد زیرسامانه ها و زیرساخت های لازم در دیگر بازارچه های مرزی سایر استان ها هم شروع خواهیم کرد.
علی معقولی مبلغ مصوب برای اعطای سود بازرگانی به مرزنشینان را 900 میلیارد تومان برای فعالان بازارچه های 4 استان مرزی در کشور ذکر کرد و افزود: به مرزنشینان دارای کارت الکترونیک، ماهانه 500 هزار تومان اعطا می شود.
وی عنوان کرد: به عبارت دیگر برای افرادی که اسامی آنها از طریق سامانه های وزارت کشور ثبت، تأیید و به گمرک اعلام شده است، به ازای کالاهایی که از بازارچه سیرانبند به شیوه پیله وری و با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینی ترخیص می کنند، ماهانه 500 هزار تومان در سود بازرگانی تخفیف لحاظ خواهد شد.
سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران مزایای خاص اجرای این طرح که در واقع مشوق های اصلی مبادلات پیله وری به شمار می رود را عدم ثبت سفارش از یک سو و معافیت کامل 4 درصد مالیات کارت بازرگانی از سوی دیگر نام برد و تصریح کرد با برخورداری از این مزایا، کالاهای وارد شده در سقف تعیین شده نسبت به کالاهای مشابه در دیگر مناطق کشور ارزانتر بوده و این کشش را هم برای پیله وران و هم خریداران ایجاد خواهد کرد.

 

48

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت