Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@00:55:47 GMT

۱۳ نکته برای شگفت‌انگیزکردن تمرینات هوازی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۶۲۷۴

۱۳ نکته برای شگفت‌انگیزکردن تمرینات هوازی

تمرینات هوازی در بالاترین رتبه علاقه‌مندی‌های افراد قرار دارد. شاید بعد از مدتی احساس کنید که دیگر تمرینات هوازی فایده‌ای ندارد، چون فقط در حال دویدن و پدال‌زدن هستید. همین دلایل کافی است که این تمرینات موثر را به کلی کنار بگذارید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اگر هنوز هم دستگاه تردمیلِ داخل منزلتان را در سمساری‌های آنلاین برای فروش آگهی نکرده‌اید، حتماً این مقاله از گروه فیتامین را تا پایان بخوانید، چون فواید تمرینات هوازی به قدری زیاد است که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کدام ورزش‌های هوازی بیشترین کالری‌سوزی را دارند؟)

از بین این همه فواید می‌توان به بهبود شرایط روحی و سلامت قلبی و محافظت در برابر انواع سرطان اشاره کرد. در ادامه برای هرکدام از دستگاه‌های تمرینات هوازی نکاتی را بیان خواهیم کرد تا این تمرینات را شگفت‌انگیز کند.

۱انجام تمرینات متناوب

هیچ‌گاه توصیه نمی‌کنیم که با یک سرعت و به‌صورت یکنواخت از تردمیل استفاده کنید. بهتر است تمرینتان روی تردمیل را متنوع کرده و هر از گاهی سرعت آن را کم و زیاد کنید یا کمی شیب دستگاه را بالا ببرید؛ یعنی مثلاً چند دقیقه با شیب روی تردمیل بدوید و چند دقیقه بعد، سرعت دستگاه را بالا برده و بدون شیب تمرین کنید. (چگونه با تردمیل ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟)

۲ دویدن با سرعت زیاد

دویدن با سرعت زیاد یا همان اسپرینت خیلی فوق‌العاده است و حتماً لازم نیست به مدت ۳۰ دقیقه بدوید. برای انجام تمرینات اسپرینت کافی است یک دقیقه با نهایت توانتان بدوید و سپس دو دقیقه با سرعت پایین بدوید یا قدم بزنید. (کدام دستگاه ورزشی برای تمرینات هوازی بهتر است؟)

۳ انجام تمرینات قدرتی

همیشه می‌توانید کمی سرعت تردمیل را کم کنید و در حین راه‌رفتن، حرکت لانگز را نیز انجام دهید یا دمبل دست بگیرید و جلو بازو بزنید و یا اینکه تمرینات شانه را انجام دهید.

۱بالابردن‌ مقاومت دستگاه

در حین انجام تمرین با دستگاه الپتیکال، حتماً مقاومت دستگاه را بالا ببرید. با بیشترکردن مقاومت، عضلات بیشتری درگیر خواهد شد. پیشنهاد ما این است که به‌صورتِ ترکیبی، مقاومت دستگاه را تغییر دهید تا بیشتر درگیر شوید.(برنامه استفاده از الپتیکال برای چربی‌سوزی)

۲تغییر جهت

گاهی اوقات، جهتِ پا زدن و تمرین روی دستگاه الپتیکال را تغییر دهید؛ مثلاً برعکس پا بزنید. زمانی‌که جهت را عوض کنید، متوجه خواهید شد که عضلات دیگری در حین انجام تمرین الپتیکال درگیر خواهد شد.(هیجان‌‌انگیزترین برنامه تمرینی الپتیکال)

۱انجام تمرینات اینتروال شدت بالا

هنگام تمرین با دوچرخه ثابت، بهتر است تمرینات اینتروال شدت بالا را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. نیازی نیست مقاومت دوچرخه را بیش از حد بالا ببرید، فقط کافی است روی اسپرینت‌ها (پا زدن روی دوچرخه ثابت با سرعت بالا) تمرکز داشته باشید و بعد از چند دقیقه با سرعت آرام پا بزنید.

۲تغییر وضعیت

سرعت و مقاومت دوچرخه را تغییر دهید و یا گاهی اوقات، به‌صورت نشسته یا ایستاده رکاب بزنید. برای این کار می‌توانید مقاومت دوچرخه را تنظیم کنید و سپس به‌صورت اینتروال، چند دقیقه نشسته رکاب بزنید و دوباره به‌صورت ایستاده به رکاب‌زدنتان ادامه دهید. (روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت)

۳بالابردن مقاومت

برای شبیه‌سازیِ وضعیتِ بالا رفتن از کوه و سربالایی، مقاومت دستگاه را در بیشترین حالت تنظیم نموده و به‌صورتِ نشسته رکاب بزنید؛ این کار برای فرم‌دادن و حالت‌گیریِ پاها فوق‌العاده است.

۱ثبت رکورد

همیشه برای خودتان رکورد تنظیم کنید؛ مثلاً ببینید که چقدر سریع می‌توانید در تمرینِ پارو زدن، به رکورد ۲۰۰ متر برسید. این زمان را به‌عنوان رکورد خود ثبت کنید. دفعات دیگر هم که پشت دستگاه پارویی نشستید، با تلاش بسیار، رکورد قبلیِ خود را جابه‌جا کنید.

۲تمرینات چالشی با ساخت هرم

به نظرتان بهتر نیست تمریناتتان را کمی چالشی‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید؟ برای این کار، کافی است هرمی برای خود رسم کرده و مثلاً در رأس هرم رکورد ۱۰۰ متر پارو زدن را درج کنید و در طبقه‌های پایین‌ترِ هرم نیز اهداف دیگر خود را بگنجانید. بهتر است بین هر طبقه از هرم، استراحتی داشته باشید و در پایه آن هدف‌های سخت‌تر را درج کنید، تا در مرحله آخر به پایه هرم برسید و به اصطلاح غول آن را شکست دهید.

حرف آخر

گروه فیتامین همچنان تاکید دارد که راز دستیابی به تناسب اندام، در انجام ورزش منظم (انتخاب برنامه ورزشی شخصی)، پیروی از رژیم غذایی سالم و اصولی و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است.(سال نو، استایل نو)

منبع: فیتامین

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست