Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن جراحان مغرو اعصاب ایران گفت: در کشور ۸۰۰ جراح یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک جراح اعصاب مشغول به فعالیت هستند که از لحاظ کمیت و کیفیت جز کشورهای پیشرفته هستیم. ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رئیس انجمن جراحان مغرو اعصاب  ایران  در مجمع انتخابات جراحان مغز شمال کشور گفت: مجمع انتخابی جراحان مغز واعصاب برای بهبود مغز و  اعصاب در منطقه یک کشور با حضور متخصصان استان های مازندران،گلستان و سمنان بر گزار شد تا شاهد آشنایی و بررسی بیشتر مسائل در این حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدابراهیم کتابچی با بیان اینکه گسترش علم روز،گسترش و تقویت ارتباط پزشکان ،آموزش دانش‌ها و رزیدنت‌ها از اهداف این مجمع است، افزود:  در قسمت تجهیزات و راه‌اندازی مراکز پیشرفته آموزشی که بتوانند نیازهای استان را به مقامات اجرایی برسانند.

کتابچی با بیان اینکه امروز توسعه  علم مغز و اعصاب در حال پیشرف و علم آن نوین است تا در زمینه درمان  بهتر از گذشته استفاده می‌شود، افزود: در کشور 800 جراح یعنی به ازای هر 100 هزار نفر یک جراح  اعصاب  مشغول به فعالیت هستند که از لحاظ کمیت  و کیفیت جز کشورهای پیشرفته هستیم.

رئیس انجمن جراحان مغز و اصاب کشود ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت و امکانات آزمایشگاهی و صادرات مطالب علمی به کشورهای دیگر جز دستور و برنامه های وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

کتابچی گفت:با توجه به پیشرفت علم در زمینه‌های مختلف درزمینه پزشکی نیز باید شاهد پیشرفت علمی باشیم که تبادل علمی نقش مهمی در این امر دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران  و جراح مغزو اعصاب گفت: این نخستین همایش با حضور جراحان مغز استان‌های قطب یک با هدف آشنایی بیشتر و بهبود کیفی کار جراحان است تا خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

سعید احتشامی با بیان اینکه در زمینه بیماری‌های ستون فقرات نیز  باید بدانیم  بسیاری از مردم مازندران دارای اضافه وزن هستند که برای حفظ سلامت باید از فشار آوردن به ستون فقرات خودداری کنند، افزود: آموزش همچنان در اولویت قرار دارد که تا سال 1404رقم جراحی اعصاب را آموزشها بیشتر شود تا خدمات بهتری به بیماران  ارائه دهیم.

وی گفت: 14 مرکز آموزشی به طور متوسط 200تا300نفر  را آموزش می دهند و بدنه هرم جراحان اعصاب ما جوانان 30تا35سال هستند  که برای خدمات بهتر و بجا در مناطق مختلف، اقدام به تشکیل انجمن  شد  که امروز انجمن علمی آموزشی و برنامه ای تشکیل شود.

کتابجی افزود: پایلوت تشکیل انجمن در قطب شمال، استان مازندران شد تا با تشکیل مجمع عمومی خدمات بهتر به بیماران ارائه شود.

دکتر محمدرضا محمدی عضو هیات علمی استان گلستان و جراح مغز واعصاب نیز گفت: متاسفانه در گلستان کمبود تخت از معضلات این  بخش است که امیدواریم با توسعه تجهیزات پیشرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

دکتر محمدرضا محمدی افزود: بیشتر جراحی ها مربوط به تصادفات است که در استان های مازندران ،سمنان و گلستان میزان تصادفات بالاست که  رانندگان و مسافران باید قوانین را رعایت و موتور سواران نیز از کلاه ایمنی استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

R1377/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟