Web Analytics Made Easy - Statcounter

چغندر قند یک ماده غذایی شگفت انگیز است این ماده غذایی حاوی بتایین است که از تولید سروتونین در مغز پشتیبانی می کند که این امر به نوبه خود می تواند موجب افزایش شادکامی در شما شود.به گزارش بلاغ، بشیر قلی‌زاده سرچشمه: خوشبختانه، غذاهای بسیار زیادی وجود دارند که قادرند روحیه شما را شاد کنند و به شما کمک کنند تا با خوردن و نوشیدن آنها به جنگ با غم و اندوه بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که شرایط محیطی تاثیرات بسیار زیادی بر خلق و خوی ما دارد اما این امر دلیلی نمی شود تا ما از خوشی ها و لذت های زندگی دور بمانیم شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی مواد غذایی با تاثیراتی که روی سیستم مغز می گذارند می توانند باعث شادی ما شوند. شاید برای همه ما اییچنین حالت هایی پس از خوردن برخی از غذا ها احساس شده باشد. که وقتی غذا و یا میوه ای را می خوریم بعد از یک زمان کوتاه احساس شادمانی و خوشی می کنیم این امر بخاطر تاثیراتی است که برخی غذا ها قارند در مغز ایجاد کنند ودر چنین شرایطی مغز ما پیام شاد بودن را صادر می کند. از یاد نبریم که غذا ها بیشتر از آنچه که تصور می کنیم می توانند بر روی خلقیات ما تاثیر گذار باشند. پس سعی کنید در طول شبانه روز غذاهایی را در سبد غذایی خود قرار دهید تا با مصرف آن ها علاوه بر مزایای بهداشتی از خاصیت شادکنندگی شان نیز نهایت بهره را ببرید.

 

 

شاید مصرف یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده همراه با یک سس دلچسب بسیار رضایت بخش باشد و به طور موقت بتواند احساس شاد بودن را در اختیارتان بگذارد اما نمی توان بخاطر چند لحظه خوش بودن معایب چنین غذا هایی را در نظر نگرفت بی شک سیب زمینی سرخ کرده یکی از پر کالری ترین و پرچرب ترین غذاهایی است که می توانید مصرف کنید. از آنجایی که بسیاری از افراد از چاقی رنج می برند باید به فکر یک جایگزین مناسب و سالم باشند. خوشبختانه غذا های گالا کم کالاری ای وجود دارد که شما با مصرف آن علاوه بر مزایای بهداشتی فراو نشان می تواند از خاصیت شاد کردن آن  نیز نهایت بهره را ببرید. پس برای شاد بودن نیازی نیست که بیش از حد خود را به زحمت بیاندازید، در ادامه این گزارش شما را بار برخی از مودا غذایی مغذی و سالم آشنا می کنیم که با خوردن آن ها می توانید روز های شادتری را تجربه کنید. و همچنین از مصرف مواد غذایی ناسالم و پر چرب نیز فاصله بگیرید.  

چای بابونه

با توجه اینکه موقعیت های شغلی در شبانه روز باعث شده است که سیتم خواب افراد تحت تاثیر قرار بگیرد به اصطلاح ساعت بیولژیک و داخلی بدن بهم بریزد از این رو خوردن برخی مواد آرامش بخش می تواند به کمک افراد بد خواب بیاید. تحقیقات نشان می دهد که چای بابونه علاوه بر این که قادر است سیستم خواب را بهبود ببخشد بلکه باعث بهبود عملکرد خلق و خوی در طول روز نیز می شود. این امر احساس خستگی و بی حالی را پیش از خواب کاهش می دهد.  

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک غذای غنی از منیزیم است که باعث افزایش هورمون شادکامی، سروتونین می‌شود و همچنین با خوردن این ماده غذایی احساس پف کردن نیز می کند. به نظر می رسد مزایای این ماده غذایی تنها به مواردی که ذکر شد خلاصه نمی شود. این دانه های سیاه کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هستند. جالب است بدانید که لوبیای سیاه دارای مواد مغذی همچون آهن، فیبر، مس، روی و پتاسیم نیز است.

چغندر

چغندر قند یک ماده غذایی شگفت انگیز است این ماده غذایی حاوی بتایین است که از تولید سروتونین در مغز پشتیبانی می کند که این امر به نوبه خود می تواند موجب افزایش شادکامی در شما شود. چغندر قند همچنین دوز بالا و قوی از اسید فولیک را دارا است. بد نیست که بدانید که اسد فولیک، سلامت روحی و روانی را تثبیت می کند و شانس شاد شدن شما پس از هر ناراحتی را بالا می برد.

تخم مرغ

تخم مرغ از مواد مغذی همچون؛ اسیدهای چرب امگا 3، روی، ویتامین B و یدید، و همچنین پروتئین تشکیل شده است. این ماده غذای خاصیت سیر نگه داشتن شما را برای چند ساعت دارد از این رو کسانی که دوست دارد از شر میان وعده ها غذایی در امان باشند بی شک خوردن تخم مرغ یک گزینه مناسب است. یک مطالعه در این باره  درسال 2008 انجام گرفت و همچنین نتایج آن در مجله بین المللی چاقی نیز منتشر شد، نشان می داد که خوردن دو عدد تخم مرغ بجای قرارچ برای صبحانه می تواند شخص مصرف کننده را با کاهش وزن روبرو کند. خوردن تخم مرغ می تواند تا حدودی باعث شادی فرد شود. محققان بر این عقیده هستند که مصرف تخم مرغ هایی که دارای اومگاه 3 هستند اگر به روش صنعتی تولید شده باشند بهتر است مصرف نشوند اما تخم مرغ هایی که در روستاه‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند که دارای ارزش غذایی بالایی هستند.  

دلمه قرمز

دلمه قرمز که از خانواده فلفل ها است در رنگ های زرد، سبز، قرمز و نارنجی یافت می شود اما نوع قرمز رنگ این نوع فلفل از نظر مواد مغذی دارای نمره بالایی است. دلمه قرمز تقریبا  بیش از دو برابر نسبت به سایر دلمه ها به ویژه دلمه سبز  ویتامین C بیشتری دارد همچنین این نوع دلمه تا 8 برابر ویتامین A بیشتر نسبت به سایر همنوع های خود دارد. طبق تحقیقی که توسط محققان دانشگاه ویلیام پترسون صورت گرفته است نشان می دهد تراکم مواد مغذی در فلفل دلمه ای قرمز در بالاترین سطح از دیگر سبزیجات قرار دارد. از این رو وجود ویتامین ها در این ماده غذایی سبب شده اس که مصرف دلمه قرمز باعث تقویت در خلق و خو شود همچنین مصرف فلفل دلمه قرمز باعث افزایش قدرت سیتم ایمنی بدن نیز می شود. شما با مصرف فلفل دلمه قرمز می توانید از مزایای بهداشتی آن نهایت استفاده را ببرید.

سیب زمینی آبی

درست است که سیب زمینی آبی در هر سوپر مارکتی یافت نمی شود شاید برای پیدا کردن دچار مشکل نشوید اما این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی است. این ماده غذایی دارای آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان های بسیار قدرتمندی هستند این مواد می توانند روی خلق و خوی تاثیرات مثبتی بگذارند همچنین وجود این مواد در بدن باعث کاهش التهاب در آن نیز می شوند. مصرف این ماده غذایی همچنین می تواند باعث کاهش خستگی و افسردگی شود.

عسل

عسل بی شک با توجه به خواص متعددی که دارد جزء شگفت انگیز ترین غذاهایی است که ما می توانیم مصرف کنیم این ماده جادویی با دار بودن کورستین و کومپفرول می تواند التهاب بدن را کاهش دهد، این ماده می تواند مغز شما را در حالت سالم نگه دارد و با این روش بدنتان را از افسردگی حفظ کند. عسل در کل نشاط آور است و همچنین این ماده غذایی خواص ضد باکتریایی دارد. برای اینکه بتوانید از مزایای بهداشتی و نشاط آور عسل طبیعی در طول روز نهایت بهره را ببرید، برای صبحانه عشل طبیعی مصرف کنید.

گوجه گیلاسی

گوجه فرنگی به ویژه گوجه گیلاسی یک منبع عالی از لیکوپن است این آنتی اکسیدان از مغز شما محافظت می کند و التهاباتی که باعث افسردگی می شوند را نیز کاهش می دهد. همین امر می تواند باعث شاد ماندن شما در طول شبانه روز شود. از آنجای که لیکوپن در پوسته گوجه فرنگی یافت می شود سعی کنید همواره این ماده غذایی را با پوست مصرف کنید تا از مزایای آن بیشتر بهره ببرید. بی شک یکی از بهترین روش ها برای مصرف گوجه گیلاسی استفاده آن  در سالاد است. البته اگر بخواهید از مزایای بهداشتی آن بیشتر بهره ببرید سعی کنید مقداری روغن زیتون را به ترکیب سالادتان بریزید. محققان بر این عقیده هستند که به9ترین نوع گوجه گیلاسی آن هایی هستند که به صورت طبیعی و بدئن دخالت مواد شیمیایی و انواعه کود هاغ تهیه می شوند پس سعی کنید در هنگام خرید آن ها از اورگانیک بودنشان مطمئن شوید تا نهایت بهره را از این ماده غذایی جذاب ببرید.  

روغن زیتون

یک روش ساده برای بهبود خلق خو این است که به همراه سالاد خود مقداری روغن زیتئون مصرف کنید . دانشمندان دریافتند که چربی های سالم مانند آنهایی که در روغن زیتون یافت می شوند، در بهبود روحیه افراد بسیار تاثیر گذارتر از دیگر روغن های موجود در بازار هستند.  از این رو سعی کنید با توجه به ذائقه خود روغن زیتون را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید بهتر است که برای سرخ کردن با این روغن از حرارت کمتر استفاده کنید تا روغن زیتون نسوزذ و مواد مضر تولید نکند.

 اسفناج

بی شک کمبود آهن مشکلی است که بیشتر زنان به خصوص در هنگام بارداری با آن روبرو می شوند دکتر کاسی بیورک در این باره می گوید: کمبود آهن شایع است و می تواند منجر به احساس خستگی، ضعف و تحریک پذیری در بدن شود. محققیق در این باره می گویند اگر شما از کمبود آهن رنج می برید بهتر است از رژیم غذایی غنی از آهن استفاده کنید. البته این نکته مستلزم آن است که شما بتوانید بیشترین مقدار آهن را از مواد غذایی غنی از آهن جذب کنید البته استفاده از ماست غنی از پروبیوتیک، ماهی چرب و یک مکمل L-گلوتامین می تواند سلامت روده شما را بهبود ببخشد و به بدن شما کمک کند تا آهن را به طور موثرتر و بیشتر جذب کند. خوردن اسفناج می تواند به شما کمک کند این ماده غذای احساس خستکی و کم تحملی حاصل از کمبود آهن را برطرف می کند و با این کار خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. محققیق توصیه می کند برای جذب هر چه بیشتر آهن به همراه اسفناج نارنگی مصرف کنید این کار سرعت جذب آهن در بدن را افزایش می دهد.

«موادی همچون گردو، عدس و چای سبز با توجه به خواصی که دارند می توانند روی خلق و خوی افراد تاثیر مثبت بگذارند از این رو توصیه می شو که اینگونه مواد را در سبد غذایی خود لحاظ کنید تا علاوه بر مزایای بهداشتی آن ها از خاصیت شادکنندگی شان نیز نهایت بهره را ببرید».

منبع: eatthis

 

کد مطلب: 352517 مرجع : فردا 

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

در غوطه شرقی دمشق چه خبر است؟

برگزاری نمایشگاه بهاره در 7 شهر مازندران/ طرح بازرسی از بازار از 15 اسفند اغاز می‌شود

جویبار خشک می‌شود/ کشاورزان جویباری سال زراعی سختی را در پیش دارند

    ۱۰ خوراکی خوشمزه که شادی را به شما هدیه می‌دهد هر روز این دانه پرخاصیت را مصرف کنید دستور پخت سوپ ضد التهاب و سرطان سیب زمینی سرخ کرده موجب کچلی می‌شود ۶ دانه خوراکی پر خاصیت ۵ دلیل شکل گیری چربی شکمی ۵ نشانه کمبود اکسیژن خون ۶ مکمل مهم مو و ناخن ۱۱ بازی جالب و هدفمند برای کودکان نرگس پرو مخصوص علاقه‌مندان به انواع نرگس پوره مرغ و فلفل دلمه‌ای غذای مخصوص کودک دلبندتان رنگ پریدگی خودرویتان را در خانه بر طرف کنید مالزی ترکیبی از جذابیت‌های مدرنیته و سنت چگونه قند را در رژیم غذایی محدود کنیم؟ ۴ روش راحت و جدید گرفتن تلخی بادمجان چاقی بیشترین نقش در ابتلا به فشارخون را دارد یک کاکتوس خاص پرورش دهید ترفندی تضمینی برای ترک اعتیاد به موبایل با این ۶ حرکت ظروف چدنی کهنه را براق و زیبا کنید ۱۵ نکته کلیدی در مسافرت  

یک کاکتوس خاص پرورش دهید

ستاره زمینی پرورش دهید

با این ۶ حرکت ظروف چدنی کهنه را براق و زیبا کنید

توصیه پیامبر در مورد مصرف نمک

۱۰ تاثیر شگفت انگیز زردچوبه بر پوست

ترفندی تضمینی برای ترک اعتیاد به موبایل

۷ روش شکوفایی بذر خلاقیت

خوراک گوشت بره یک شام لذیذ

۵ مرحله تقویت موثر اراده

چگونه از شر یک آدم آزاردهنده خلاص شوید

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ‌طور متوسط سه‌ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

دیانتی اظهارکرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی گفت: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی افزود: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی، با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالنهای سرپوشیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحدهای دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟