Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی روسای قدیم و جدید اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان خلیل آباد تودیع و معارفه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی عصر امروز که به منظور معرفی رئیس جدید این اداره به خلیل آباد سفر کرده بود با حضور در فرمانداری این شهرستان با فرماندار خلیل آباد دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا صحرایی در این نشست از زحمات و تلاش‌های 168 ماهه سید رضا نجفی در کسوت ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد تقدیر و مهدی مظفر جلالی را که پیش از این مسئولیت اداره منابع طبیعی کاشمر را بر عهده داشت، به عنوان رئیس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد معرفی کرد.

 

طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز یک طرح توسعه ای همه جانبه است

علیرضا صحرایی در این مراسم با بیان اینکه همیشه در بحث های مدیریتی لازم است یکسری تغییراتی رخ دهد، اظهار کرد: عدم توجه به منابع طبیعی در مقطعی باعث ایجاد چالش هایی در حال حاضر شد.

 

وی وجود ریز گردها و کاهش منابع آبی را چالش های حال حاضر منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرد که در سال آینده اعتبار خاصی از صندوق توسعه ملی نیز به منابع طبیعی اختصاص پیدا می کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه مناطق تحت تأثیر فرسایش بادی و بحرانی در خراسان رضوی بسیار بیشتر است، ولی خوشبختانه در این مسیر اقدامات خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: 570 هزار هکتار مناطق احیای شده در خراسان رضوی وجود دارد و امروزه مردم نیز به ضرورت های مربوط به منابع طبیعی را به خوبی توجه می کنند و نسبت به تخریب های منابع طبیعی حساس شده اند و این نشان دهنده درک اهمیت وجود منابع طبیعی در بین مردم است.

 

وی همچنین در ادامه ابراز کرد: طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز یک طرح توسعه ای همه جانبه است که باید از ابتدای انقلاب انجام می گرفت و اگر قرار است توسعه ای در منطقه صورت بگیرد باید تمام امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

صحرایی با بیان اینکه روند مهاجرت در روستاهایی که طرح جامع توسعه شروع شده، معکوس شده است، عنوان کرد: پتانسیل نیروی انسانی خوبی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

 

بیابان زایی، چالش مهمی است که شهرستان خلیل آباد را تهدید می کند

مهدی مظفرجلالی در این مراسم اظهار کرد: سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری بحث مشارکت مردم است و چند سالی شعار هفته منابع طبیعی " منابع طبیعی با مردم و برای مردم" لحاظ می شود.

 

وی با بیان اینکه چالش مهمی که شهرستان خلیل آباد را تهدید می کند بحث بیابان زایی است، تصریح کرد: مسیر وزش باد از جنوب شرق خلیل آباد است و چیزی در حدود 90 هزار هکتار کانون بحران در این شهرستان وجود دارد.

 

مدیر جدید منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با تأکید بر اینکه بحث بیابان زدایی برای کنترل آسیب های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستاها و آسیب های اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت: باید به عنوان توسعه پایدار و زیرساخت به منابع طبیعی نگاه شود.

 

خلیل آباد تنها شهرستانی است که 98 درصد سند اراضی ملی آن کسب شده است

سید رضا نجفی در این مراسم با بیان اینکه کار منابع طبیعی در 14 سال قبل در شهرستان خلیل آباد با یک نفر نیرو کار آغاز شد، تشریح کرد: سعی شد جایگاهی برای اداره منابع طبیعی ایجاد شود، همچنین در جهت جذب نیرو و امکانات اقدام کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه از زمان شروع به کار بنده در منابع طبیعی خلیل آباد قریب به پنج هزار هکتار نهال کاری و بیابان زدایی شد و دو کمربند سبز در منطقه بیابانی شهرستان ایجاد شده است، افزود: 76 هزار عرصه های بیابانی فرسایشی درجه دو را داریم که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

مدیر سابق منابع طبیعی خلیل آباد با اشاره به اینکه خلیل آباد تنها شهرستانی در استان است که 98 درصد سند اراضی ملی آن کسب کرده است، ابراز کرد: صد در صد اراضی شهرستان ممیزی شده است و برای آن متولی تعریف شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه طرح مرتع داری در کلیه مراتع شهرستان اجرا می شود، بیان کرد: کلیه آبخیزهای شهرستان دارای طرح تهیه شده است و یکسری اقدامات و مطالعاتی برای اجرای طرح آبخیز داری در پشت کوه فغان در سمت سعدالدین و جعفرآباد انجام گرفته است.

 

نجفی با تخریب تاغ زارها را یکی از دغدغه های منابع طبیعی خلیل آباد دانست و تأکید کرد: با همکاری دستگاه قضایی با تخریب کنندگان و قاچاقچیان برخورد جدی شد و ممنوعیت فروش زغال تاغ در بازار خلیل آباد نهادینه شد.

 

تشکیل سازمان های مردم نهاد نیز در بحث منابع طبیعی بسیار ضروری است

مجتبی شاکری در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درخت کاری، اظهار کرد: منابع طبیعی و اراضی ملی به عنوان یک سرمایه ملی است و همه موکلف هستند در حفظ و حراست اراضی آن کوشا باشند.

 

وی با بیان اینکه مجموعه خوب علمی و با کیفیتی در منابع طبیعی شهرستان مستقر هستند، تصریح کرد: ساماندهی اراضی منابع طبیعی شهرستان نیازمند یک کار جهادی بود که الحمدالله در دوران مدیریت سید رضا نجفی انجام گرفت و خلیل آباد به این موقعیت رسیده است و این باید حفظ و ارتقاء پیدا کند.

 

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه برنامه داشتن و برنامه محور بودن برای یک مدیر بسیار مهم است، ابراز کرد: با مشارکت مردم نیز باید موضوعات منابع طبیعی شهرستان را پیش برد و تشکیل سازمان های مردم نهاد نیز در بحث منابع طبیعی نیز ضروری است.

 

وی همچنین در پایان با بیان اینکه تشکیل سازمان های مردم نهاد در بحث منابع طبیعی بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: مدیران باید بیشتر در عرصه فعالیت داشته باشند به خصوص در بحث منابع طبیعی نیز این مورد اهمیت دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل