Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم اتریش که به مسکو سفر کرده است در سخنانی از آمادگی کشورش به منظور میانجی گری برای حل بحران اوکراین به عنوان یک کشور بی طرف خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، "سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش که به روسیه سفر کرده است قبل از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور از آمادگی کشورش برای شرکت در یک ماموریت سازمان ملل در شرق اوکراین سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد که می خواهد با پوتین در مذاکره باقی بماند و وی را برای توقف بمباران ها در غوطه شرقی سوریه متقاعد کند.

صدر اعظم اتریش قبل از مذاکره با رئیس جمهور روسیه بر آمادگی کشورش برای میانجی گری برای حل بحران تاکید کرده و گفت: ما اساسا برای این منظور آماده هستیم و قبلا در دولت فدرال در این باره بحث کرده ایم.

وی افزود: کشورهای بی طرف مانند اتریش از اعتبار خاصی در هر دو طرف برخوردارند.

وی درباره علت آمادگی اتریش برای ایفای نقش در این راستا نیز گفت: از یک طرف ما علاقمندیم که رنج انسان ها را کاهش دهیم و از طرف دیگر امنیت و پایداری ما در اتریش وابسته به همسایگان ما از جمله اوکراین است.

سباستین کورس همچنین تاکید کرد که می خواهد با پوتین درباره موضوعات دوجانبه و مسائل مربوط به اروپا صحبت کند. وی تاکید کرد که یک ارتباط خوب با غرب به اندازه ارتباط با شرق اهمیت دارد. اتریش از نظر تاریخی همواره مناسبات خوبی با روسیه داشته است.

صدر اعظم اتریش درباره تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نیز گفت: ما در این راستا سیاست اروپا را در پیش گرفته و با آن همراهیم. تحریم ها به خودی خود هدف نیستند. هدف باید کاهش تنش ها باشد. تصمیم ها درباره این تحریم ها باید در بروکسل گرفته شود.

وی همچنین از توافق صلح مینسک و لزوم پایبندی به مفاد آن سخن گفت و بر لزوم پیشبرد مذاکرات برای حل بحران اوکراین تاکید کرد. کورس همچنین بر اصل گام به گام متقابل برای حل این بحران تاکید کرده و گفت: یعنی اینکه در ازای پیشرفت ها در توافق صلح باید یک کاهش جزئی در تحریم ها علیه مسکو نیز وجود داشته باشد.

کورس، روسیه را بازاری با پتانسیل های زیاد برای کشورش دانست. صدر اعظم اتریش در روسیه علاوه بر رئیس جمهور این کشور با دیگر مقامات اقتصادی هم دیدار خواهد کرد.

صدر اعظم اتریش همچنین در سخنانش به بحران سوریه پرداخته و شرایط در این کشور را دراماتیک دانسته و بر مسئولیت روسیه برای پایان دادن به درگیری ها در این کشور تاکید کرد.

 وی در این باره گفت: آنچه که فورا در این کشور به آن نیاز است تشکیل یک کوریدور انسانی برای حمایت بهتر از غیر نظامیان و بهبود شرایط مردم این منطقه است.

منبع: روزنامه اتریشی کوریر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران

به گزارش «تابناک» به قنل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره امور دینی مسلمانان روسیه، مفتی شیخ راویل عین‌الدین به مناسبت زادروز حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی را به معظم له ارسال کرد.

مفتی اعظم روسیه در این پیام خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت:‌ تمام فعالیت ها و تلاش های شما برای اتحاد امت جهانی معطوف به تحقق فرامین خالق متعال است.

در این پیام آمده است:‌ برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای؛ از جانب اداره دینی مسلمانان روسیه، شورای مفتیان، امت ۲۵ میلیون نفری روسیه و نیز از جانب خود هشتاد و پنجمین زادروز شما را تبریک گفته و از خداوند متعال برای شما سعادت و الطاف الهی مسألت دارم.

شیخ راویل عین الدین خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: شما یک شخصیت مسلمان مورد احترام و سرشناس و رهبر معنوی مردم ایران می باشید؛ مردمی که وارث تاریخی پربار و نماینده بخش مهم و تاثیرگذاری در جهان اسلام هستند.

در انتهای این پیام آمده است:‌ باشد که خداوند متعال تلاش های شایسته و خداپسندانه شما را در راستای دین مبارک اسلام و منافع مسلمانان بپذیرد و جهانی عادلانه را برای ملت ها برقرار سازد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد/  ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد