Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:42:57 GMT

وکالت را اجباری کنید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۸۲۶۶

رییس کانون وکلای دادگستری از مجلس ها خواست تا وکالت را اجباری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسین‌آبادی در سالروز جشن استقلال کانون وکلا و هفته وکیل که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: استقلال حرفه وکالت از حاکمیت و دولت یک امر بدیهی و ضرورت است و امتیازی برای وکلا نیست بلکه حقی برای شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کانون وکلا افزود: این ضرورت از ده‌ها سال پیش احساس می‌شده است و رییس اتحادیه بین المللی وکلا چندین سال پیش به ایران می‌آید و از وضعیت وکالت در ایران می‌پرسد و مرحوم سید هاشم وکیل می‌گوید از لحاظ اداره، نهاد وکالت زیر نظر وزارت دادگستری است و آن مقام بین المللی می‌گوید هنوز رشید نشده‌اید.

وی گفت: نهایتا سال 1331 دکتر مصدق نخست وزیر وقت، لایحه استقلال کانون وکلا را به مجلس می‌فرستد.
حسین‌آبادی ادامه داد: در 65 سال گذشته نه تنها استقلال کانون وکلا بیش‌تر نشده بلکه محدود هم شده است.

حسین‌آبادی افزود: استقلال کانون وکلا از دو جنبه قابل توجه است؛ اولا امور مربوط به وکلا دست خودشان باشد مانند همین که 65 سال پیش در قانون استقلال وکلا پیش بینی شده است. هیات نظارتی تعیین شده بود که بر انتخابات وکلا نظارت داشت و بر صلاحیت‌های وکلا را برای شرکت در انتخابات وکلا بررسی می‌کرد اما سال 76 برعکس شد و صلاحیت وکلا برای شرکت در انتخابات به دادگاه عالی انتظامی قضات محول شد. این از دید جامعه وکالت، لطمه به استقلال است و بایستی در لایحه جدیدی که در دست انجام است، لحاظ شود.

رییس کانون وکلای مرکز بیان کرد:ثانیا وکیل در شغل وکالت باید آزاد باشد و دفاع هر شخصی را خواست بر عهده بگیرد و اینکه دفاع شخصی را با فلان مسلک بر عهده بگیرد و تبعات داشته باشد، با استقلال وکالت منافات دارد.

وی اضافه کرد: همین طور وکیل باید در دفاع آزاد باشد اما در عمل موارد متعددی را دیدیم که این مسئله رعایت نشده است.

این وکیل دادگستری افزود: وکلای دادگستری در خدمت مردم و جامعه بوده و در امور اجتماعی همیشه پیشرو بودند و در زلزله اخیر، فعالانه شرکت کردند. هرگز وکلای دادگستری در فکر پول نیستند. خواهش می‌کنم به رییس جمهور یاذگدآوری کنید که سال گذشته در همین مراسم قول دادند روز هفتم اسفند را به عنوان روز وکیل مدافع تعیین کنند. در شورای فرهنگ عمومی بررسی و موافقت شده و اکنون در دست بررسی شورای عالی انقلاب است.

وکالت یک امر تخصصی است اما یک نماینده مجلس به حوزه انتخابیه خود رجوع می‌کند و 50 الی 60 نفر دورش را می‌گیرند و می‌گوید ظرفیت را بردارید و توجه ندارند یک لیسانس حقوق بیکار به وکیل بیکار تبدیل می‌شود.

وی گفت: از مجلس درخواست داریم که نمایندگان اگر قرار است طرحی تهیه کنند، با متخصصین مشورت داشته باشند. اگر می‌خواهند ظرفیت اضافه شود، وکالت را اجباری کنند.

حسین آبادی گفت: اگر 15میلیون پرونده‌ای که در قوه‌قضاییه است اجبار به داشتن وکیل داشته باشند،حتما حرفه وکالت رونق می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم

یک وکیل دادگستری گفت: هنگام فعالیت‌های بلاگری از ابزاری استفاده می‌شود که نگاه وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت آن است و این حق را دارد که در زمان استخدام نیرو‌های مستخدم خودش، دستورالعملی را وضع کند که معلم بلاگری را ممنوع اعلام کند.

محمد مهاجری، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با جرم بودن و یا نبودن معلم بلاگری اظهار داشت: به لحاظ حقوقی انتشار تصاویر و فیلم‌ها از اشخاصی است که عمدتا به سن بلوغ و رشد نرسیده اند. یعنی از منظر حقوقی به این موضوع باید به این صورت نگاه کرد که شخص من هیچ دخالتی در انتشار این تصویر و فیلم ندارم.

وی در رابطه با آثار این عمل ادامه داد: آثار انتشار این تصویر و یا فیلم، هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد.

وی افزود: نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که هر دو بعد ماجرا را در نظر بگیریم. یعنی ممکن است معلم از انتشار تصاویر برای آموزش یک تکنیک خاص در ادبیات و یا ریاضی استفاده کنم؛ که این مورد اثر گذار است.

مهاجری بیان داشت: پدیده بلاگری به این صورت است که شاید هدف من در ابتدای این پروسه درآمدزایی نبوده باشد، اما به مرور تبدیل به شغل من شده است. بر این اساس این انتشار‌ها جنبه‌ی درآمدزایی پیدا می‌کند، و زمانی که جنبه‌ی درآمدزایی پیدا کند، شما از ابزاری استفاده می‌کنید که نگاه وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت آن است و این حق را دارد که در زمان استخدام نیرو‌های مستخدم خودش، دستورالعملی را وضع کند که معلم بلاگری را ممنوع کند.

"برای مشاهده کامل این گفتگو و اطلاع پیدا کردن از جزئیات حقوقی این عمل ویدیوی زیر را مشاهده کنید"

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • سازمان ملل در کوچاندن اجباری فلسطینیان از رفح مشارکت نمی‌کند
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • رسمی؛ علی خطیر برکنار شد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم