Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:58:48 GMT

نخست وزیر یونان کابینه دولت را ترمیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۸۷۲۵

نخست وزیر یونان کابینه دولت را ترمیم کرد

آتن- ایرنا- ' الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان روز چهارشنبه با انتصاب وزیران جدید دست به ترمیم کابینه دولت خود زد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا ازآتن، وزیر کار و امور همبستگی اجتماعی یونان پس از افشای دریافت مبلغ یک هزار یورو به عنوان یارانه هزینه مسکن خارج از روند قانونی، استعفا داد که متعاقب آن نخست وزیر این کشور اقدام به ترمیم کابینه دولت خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه های خبری یونان چند روز پیش افشا کردند که خانم' رانیا اندونوپولو' وزیر کار و امور همبستگی اجتماعی ماهانه مبلغ یک هزار یورو به عنوان کمک هزینه مسکن دریافت می کرده که خلاف قوانین کار کشور است.
پس از درج این خبری بلافاصله' الکسیس چیپراس ' نخست وزیر یونان از وی خواست که استعفا دهد و اعلام کرد که دولت چپگرای یونان اجازه سوء استفاده مالی را به هیچ مقامی نخواهد داد .
خانم ' رانیا اندونوپولو' پس از افشای سوء استفاده مالی، استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کرد.
براساس گزارش رسانه های خبری یونان همسر خانم اندنوپولو نیز یک روز بعد نیز از پست وزارتی خود استعفا داد.
' دیمیرتیس جناکوس' سخنگوی دولت یونان چهارشنبه شب در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرد: دولت یونان به منطور کارایی بهتر دولت در حل مشکلات کشور ' الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان اقدام به ترمیم کابینه خود کرده است که روز پنجشنبه اعضای جدید دولت با حضور در پارلمان سوگند یاد و کار خود را آغاز خواهند کرد.
' یانس دراگاساکیس' با حفظ پست معاونی نخست وزیر به عنوان وزیر کار و توسعه انتخاب گردید.
وی یکی از شخصیت مهم حزب چپگرای سی ریزا( حزب حاکم) می باشد که نقش مهمی در انتخابات عمومی سال 2015 میلادی و پیروزی حزب چپگرای سی ریزا ، ایفا کرده است.
' فتویس کوولیس' به عنوان قائم مقام وزیر دفاع یونان به جای ' دیمتری ویچا' انتخاب گردید و دیمتری ویچا مسئولیت پست وزارت مهاجرات یونان را عهده دار گردید.
خانم' مرویی جوفی' به عنوان معاون وزیر آموزش ، تحقیقات و امور مذهب' به جای ' زواری' انتخاب گردید.
' کانستنتیونس استراتیس' به عنوان معاون وزیر فرهنگ یونان انتخاب شد.
اروپام**462**3404

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند

گادی آیزنکوت در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «کابینه اهداف جنگ را شش ماه پیش تعیین کرد و در آخرین روز، دو تن از اعضای کابینه (اسموتریچ و بن غفیر) با تهدید سیاسی از باج‌گیری استفاده کردند. وی تاکید کرد که "اخاذی پدیده خطرناکی است که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند. "

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل افزود: من تنها در دولتی (کابینه ای) شریک خواهم بود که تصمیمات خود را بر اساس منافع اسرائیل و نه بر اساس ملاحظات سیاسی اتخاذ می‌کند.

اظهارات آیزنکوت پس از آن بیان شد که وزیر دارایی اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با به تعویق انداختن تهاجم اسرائیل به شهر رفح اعلام کرد و گفت: "اقدامی جزئی وجود ندارد. رفح، دیرالبلاح، نصیرات - نابودی مطلق".

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه حزبش برگزار شد، گفت: اسرائیل باید بین پیروزی و حل و فصل و بین شکست و ذلت که آینده ما را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند.

به گفته وی، «پذیرفتن توافق تبادل اسرا در دستور کار بی‌تردید به معنای برافراشتن پرچم سفید و پیروزی حماس است.»

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "از شما خواهش می‌کنم، پرچم سفید را برافراشته نکنید - اجازه ندهید سنوار دوباره ما را تحقیر کند. "

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزرای او را "دیوانه‌های غیرمسئول" توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل اسیر دست آنها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن