Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:38:53 GMT

دو رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت قلب

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۵۸۷۷۹

مطالعه جدید نشان می‌دهد دو برنامه رژیم غذایی گیاهی و مدیترانه‌ای به یک اندازه از قلب محافظت می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز :  این تحقیق شامل ۱۰۷ فرد سالم و دارای اضافه وزن در رده سنی ۱۸ تا ۷۵ سال بود که به مدت سه ماه یا از رژیم غذایی کم کالری گیاهی یا رژیم غذایی مدیترانه‌ای کم کالری پیروی می‌کردند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مرغ، ماهی و تا حدودی گوشت قرمز و همچنین میوه، سبزی‌جات، حبوبات و غلات کامل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از سه ماه، شرکت کنندگان رژیم‌شان را عوض کردند. اکثر شرکت کنندگان توانستند در هر دو رژیم غذایی بمانند.
در هر دو رژیم غذایی، شرکت کنندگان حدود ۱.۳۰ کیلوگرم چربی و حدود ۱.۸۰ کیلوگرم از کل وزن‌شان را از دست داده بودند. آنها همچنین دارای کاهش مشابه در میزان شاخص توده بدنی نیز بودند.
البته دو تفاوت قابل توجه بین این دو رژیم غذایی مشاهده شد. رژیم غذایی گیاهی بسیار در کاهش کلسترول بد LDL موثرتر بود، درحالی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای منجر به کاهش بیشتر تری گلیسیریدها که موجب افزایش ریسک حمله قلبی و سکته می‌شوند، شد.
به گزارش مهر،دکتر «فرانچسکو صوفی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فلورنس ایتالیا، در این باره می‌گوید: «پیام این مطالعه این است که رژیم غذایی گیاهی کم کالری می‌تواند برای بیماران در کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی به اندازه رژیم غذایی مدیترانه‌ای کم کالری مفید باشد.»

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۵۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود

در پی اعلام ورود عملیات نیروهای مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» به فاز چهارم، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نیروهای کشورش علیه کشتی‌های متعلق و یا وابسته به مثلث تجاوز در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار کرد تا زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه متوقف نشود، عملیات آغاز شده توسط نیروهای مسلح یمن پایان نخواهد یافت.

وی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد و به همین منظور نظارت دقیقی وجود دارد و طی روزهای آینده شاهد اعلام اولین عملیات خواهیم بود.

این مقام یمنی در ادامه تاکید کرد: هر طرفی در جهان که با رژیم اشغالگر در ارتباط باشد، تجارتش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

الشامی همچنین خاطرنشان کرد: یمن از قابلیت‌هایی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد در خط مقدم حمایت از ملت فلسطین بایستد و به زودی تعداد رزمندگان آماده برای رفتن به نبرد به یک میلیون جنگجو خواهد رسید.

وی با «فریبکار» توصیف کردن رژیم صهیونیستی، ادامه داد: نیروهای مسلح یمن در صورت دستیابی به توافق بر میزان تعهد اشغالگران به اجرای مفاد توقف تجاوز نظارت خواهند کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور همچنین افزود: در ازای توقف حمایت از مسئله فلسطین، پیشنهادهای وسوسه کننده زیادی ارائه شد، اما ملت یمن و رهبری آن‌ها تا زمانی که پیروزی به دست نیاید، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه از آغاز اجرای مرحله چهارم عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن